overlevingspensioenen

piazadora
Topic Starter
Berichten: 1

overlevingspensioenen

#1 , 08 jul 2010 10:47

hallo , ik heb een belangrijke vraag . Mijn eerste man heeft in 1980 een erg zwaar verkeersongeval gehad op weg naar zijn werk . In 1988 heeft hij zelfmoord gepleegd door de gevolgen ervan . Ik was pas 20 jaar en heb nooit van iemand iets gehoord , nu 22 jaar later heb ik brieven van het fonds van arbeidsongevallen gehad die ze mij toen aangetekend hadden moeten sturen . Ik ben een tweede keer getrouwd geweest en mijn tweede ex man is nu 5 jaar overleden , ik krijg van ethias een overlevingspensioen voor de jaren dat we getrouwd zijn geweest , hij werkte aan de stad aalst . Nu door ziekte kan ik niet meer werken en na veel gezocht te hebben krijg ik opeens een pensioen van mijn eerste man bijna 1000 euro per maand , hij is maar 30 jaar oud geworden en heeft maar 4 jaar egwerkt en toch is dit pensioen op een hele loopbaan berekend . Nu van Gent mocht ik de twee pensioenen cumuleren na een paar maand niet meer en zou ik aan ethias moeten verzaken . Naar het schijnt betsaat er een wet die de cumulatie toe laat als een van de twee pensioenen van een arbeidsongeval is , klopt dit ? mag ik de twee pensioenen cumuleren of niet ? groetjes patricia

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22331
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 15 jul 2010 20:10

Heb zelf, na een verkeersongeval (arbeidsongeval) een invaliditeit van 21 %. Heb echter nooit loonsverlies gehad. Ik ontving van de verzekering van tegenpartij maandelijks een bepaald bedrag, en dan nog driemaandelijks een bedrag van het Fonds voor Arbeidsongevallen. Bij mijn oppensioenstelling werden de gelden van de privaat verzekeringsmaatschappij door het fonds opgevraagd. Zij betalen me nu een bedrag uit dat meer dan de helft minder is dan oorspronkelijk. Een serieuse aderlating in ieder geval (bijna 100 € per maand minder). Het wordt echter los van mijn pensioen betaald en maar om de 3 maanden.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”