Pensioen invaliditeit

Rudiemaas
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Pensioen invaliditeit

#1 , 17 mar 2023 16:19

Graag wat uitleg

Ben ik verplicht mijn vroegste datum van pensioen op 60 j op te nemen als ik thuis zit op invaliditeit, en erkenning zware aandoening heb daar er toch wat financiële voordelen zijn zou het beter zijn om dit te blijven behouden tot mijn 65 j graag info over wat er kan en mag

Mvg Maas rudie

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 mar 2023 17:15

Welk statuut heeft u?

Er kan immers enkel met kennis van zaken geantwoord worden als u wat aanvullende info verstrekt.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Rudiemaas
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mar 2023 14:13

Beste
Momenteel heb ik statuut van invaliditeit en kan normaal op 60 j op ervroegd pensioen, maar zou dit willen uit stellen tot 65 j financieel meer voordelen , dus de vraag kan en mag dit ?
Mvg Maas rudie

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 mar 2023 23:25

Wat ik met statuut bedoelde was of u werknemer, zelfstandige, dan wel statutair ambtenaar bent.
Privé:
Zolang u als invalide wordt erkend door de medisch adviseur van het ziekenfonds bent u gerechtigd op uitkeringen en bouwt u nog verder een pensioen op.
Zolang u geen aanvraag om pensioen inleidt, wordt u ook niet gerechtigd op een rustpensioen.
Ergo, niets aan de hand zolang u wordt erkend. De geneesheer kan u niet verplichten om uw rustpensioen op te nemen. Het enige wat hij kan is u verder al dan niet ongeschikt verklaren om te werken. Let wel op dat er altijd kan ingezet worden op progressieve tewerkstelling. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Pensioenen”