mypension

Isabelle123
Topic Starter
Berichten: 39

mypension

#1 , 10 okt 2019 10:44

Besten,

kan iemand mij zeggen waarom de periode dat ik als bediende bij Belgacom werkte niet zijn aangeduid op mypension?
Ik zou maar een pensioen trekken van 57euro als werknemer voor ik bij Belgacom werkte. Ik heb bij Belgacom nadien toch een vijftiental jaren gewerkt.
Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 10 okt 2019 11:33

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik herinner me dat in 2003 het Belgacom pensioenfonds werd verkocht en de opbrengst gestort in het zwart gat van de staatsfinanciën.
Uiteraard mag en kan dat niet betekenen dat u die opgebouwde pensioenrechten kwijt bent.
Ze moeten ergens boven water komen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 10 okt 2019 12:59

Er ontbreken daarin wel vaker data van "speciale" werkgevers
Ook van oud-militairen bvb

Komt uiteindelijk wel boven water eens je pensioen "voor echt" berekend wordt, maar kan in MyPension zeer lang ontbreken ...

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 okt 2019 16:23

De uitleg is heel eenvoudig. Het gaat hier om ambtenarenjaren.

Ik raad je aan om in te loggen in my pension, helemaal naar beneden te scrollen en via contact, je tewerkstellingsperiode Belgacom in te geven. Als je enkele jaren geleden een overzicht van Capelo hebt ontvangen, zou je dit kunnen scannen en via bijlage bijvoegen je bericht aan my pension. Tenslotte best ook eens even zien onder aanvullende pensioenen. Mensen van Belgacom die statutair werden aangesteld en die overgegaan zijn naar Proximus hebben ook een tweede pijler opgebouwd alhoewel dit bij statutaire ambtenaren in andere sector niet voorzien is, zelfs verboden is. Ambtenaren die hun loopbaan hebben stopgezet voor de invoering van Capelo, deze jaren zijn inderdaad niet opgenomen. Het volstaat om bv. voor militairen een stamboekuittreksel te uploaden en voor bv. Belgacom de jaren statutair Belgacom door te geven. My pension zal dan aangepast worden waardoor u een meer realistisch beeld zal krijgen van uw uiteindelijk recht. Dus helemaal geen reden voor paniek. Ik heb vandaag deelgenomen aan een Ronde Tafel België/Nederland, zodat ik nu pas heb kunnen inloggen.

Jammer voor de flauwe antwoorden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Isabelle123
Topic Starter
Berichten: 39

#5 , 11 okt 2019 09:56

dank je wel voor de antwoorden.

Terug naar “Pensioenen”