Medex en vervroegde op pensioenstelling owv medische redenen

mw60
Topic Starter

Medex en vervroegde op pensioenstelling owv medische redenen

#1 , 18 apr 2013 15:06

Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt tussen je bezoek aan de Medex controlecommissie en het officiële antwoord?
En mag je in tussentijd naar het buitenland?
Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vincent67

#2 , 27 apr 2013 19:01

In zoverre dit antwoord nog enig nut heeft voor mw60 zelf:

De pensioencommissie heeft 14 dagen om haar beslissing te nemen, deze wordt aangetekend opgestuurd, dus opnieuw een termijn van 14 dagen om die te gaan afhalen . Dan heb je een maand om beroep aan te vragen indien je niet akkoord kan gaan.
Als je iemand hebt die je post ontvangt bij jouw afwezigheid kun je gaan waar je wilt natuurlijk. Zo niet zou ik toch maar eens terugkeren om de tien dagen of zo.

Meestal wordt de beslissing een goede week later genomen. Ik weet niet of Medex kan beslissen dat verder onderzoeken nodig zijn na het onderzoek in eerste aanleg door de commissie.

mw60
Topic Starter

#3 , 29 apr 2013 09:43

Hartelijk dank!
Overigens... dat buitenland zou maar een paar dagen zijn hoor!

Reclame

murdock

#4 , 14 jun 2013 01:02

ik ben reeds paar maanden thuis van mijn werk, ik werkt als ambtenaar bij Bpost te Gent X. ik ben een rug patiënt en reeds 2 keer geopereerd aan de rug en heb uitstralings pijnen tot in mijn rechter been. voor de pijn kleef ik nu om de 3 dagen morfine pleisters. ik kan en mag enkel zittend werk doen van mijn chirurg van de UZ Gent dr Poffyn B.
nu moet ik maandag naar de pensioencommissie bij medex en ik ben er beetje bang voor.
daarom ik via deze weg vraag zijn er mensen hier met ervaring met de dokters? stellen ze lastige vragen enzzz want ik wil goed voor bereid zijn van wat ik wel en niet zeggen mag.
werken zal er voor mij niet meer inzitten aangezien de post geen 8 uur zittend werk meer toelaat, je moet nu 3H46 aan de machines kunnen werken,maar ik kan nog geen 1 uur rechtstaan zonder veel pijn. ook met de medicatie ik neem mag dat trouwens niet. auto rijden kan ik ook niet ver zonder cruise controle omdat ik zeer veel pijn heb in mijn rechterbeen.
ik hoop het geen onmensen zijn bij medex en zeggen ze de na hun onderzoek al iets van een diagnose?
wie kan me een woordje uitleg geven? jullie mogen me altijd privé contacteren ook en desnoods bellen.
mvg
rudy Boumon

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 jun 2013 11:30

@ Murdock, gelieve niet steeds de posts van iemand in te pikken, maar begin een eigen onderwerp.
Zo zal je hier geen antwoorden op uw vragen vinden.

Bromsnor

#6 , 14 jun 2013 16:58

@ Murdock. Mijn vrouw is vorige maand door Medex vervroegd met pensioen gestuurd. Het onderzoek (in twee fases, eerst Dr. Robeyns, daarna met een 'onafhankelijke' collega) stelde diagnostisch niet veel voor, het was hoofdzakelijk (niet langer dan tweemaal 10 minuten) het beluisteren van het verhaal en het inkijken van het dossier. Een stevig medisch onderbouwd dossier (waarbij de renommee van de behandelende arts(en) een belangrijke rol speelt) lijkt me vooral de bouwsteen te zijn van hun uitspraak. Na het gesprek werd de conclusie informeel aangekondigd en na ongeveer twee weken ook via aangetekend schrijven bekrachtigd.

Terug naar “Pensioenen”