Loopjongen

sylvia52
Topic Starter

Loopjongen

#1 , 06 mei 2008 12:06

Een vriend van mij heeft een contract getekend en hij had niet gemerkt dat er als beroep stond "loopjongen". Okay, toen hij ondertekende wist hij dat het loon niet hoog was maar nu bestaat zijn werk zeker 90 % uit het werk als "chauffeur B" want hij moet bijna dagelijks van Antwerpen naar de haven in Amsterdam rijden (bevoorrading van schepen). Is dit wel wettelijk ? Zijn werkgever wil hem niet "upgraden" want dan valt hij natuurlijk in een hogere weddeschaal. Kan hij ergens klacht indienen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djanodive

#2 , 08 mei 2008 15:10

Ik denk dat de enige goede oplossing 'ontslag nemen' is. Maar eerst een andere job zoeken.

Ik denk niet dat je ergens klacht kan indienen. Hij heeft getekend voor 'loopjongen' en daar hoort een bepaalde loonschaal bij. Goederen transporteren hoort volgens mij bij 'loopjongen.

E als hij toch via gerechtelijke weg gelijk zou halen en loonopslag zou krjigen, dan denk ik dat het daar niet meer leuk werken is.

sylvia52
Topic Starter

#3 , 08 mei 2008 16:04

Bedankt. U heeft gelijk hoor. Gewoon uitkijken naar een betere betaalde job en dan ontslag geven. Ik heb het hem ook al gezegd dat hij het zeker niet andersom moet doen, want dopgeld is nog minder hé !

Reclame

djanodive

#4 , 09 mei 2008 01:22

Groot gelijk.

Als ge daar toch blijft plakken, gaat ge u gewoon enerveren in gans de situatie en gaat ge niet alleen uzelf verzieken maar ook uw omgeving, die u meestal ook wel dierbaarder is.

Terug naar “Werkloosheid”