schorsing rva

meliss.1510
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

schorsing rva

#1 , 16 dec 2018 19:05

Hallo,

Na al een heel erg lange tijd bezig te zijn met mijn werkloosheidsuitkering, is het er eindelijk van gekomen... Ik heb mijn beslissing van de RVA.

Ik heb mijn werkloosheidsuitkeringen aangevraagd vanaf juli, en doordat de vakbond mij steeds van het kastje naar de muur stuurde, de ex-werkgever geen c4 wou opsturen en de RVA zelf achter de c4 moest gaan, moest ik op 6 december langsgaan bij de RVA voor verhoor.

Ondanks een wettig doktersattest dat ik heb opgestuurd naar de werkgever, ben ik toch zogezegd ontslagen wegens werkverlating, omdat ik niet kon bewijzen dat ik het heb opgestuurd en heb ik een sanctie gekregen.
Mijn sanctie van de RVA is 8 weken, waarvan 5 weken met uitstel omdat ze rekening houden met het feit dat ik een opleiding volg aan de hogeschool via de VDAB.

Weet iemand vanaf wanneer deze sanctie eigenlijk begint te lopen; is dit vanaf het moment dat ik de brief van de RVA ontvangen heb of gaat dat terug naar de maand juli, omdat ik vanaf dan uitkeringen heb willen aanvragen? Ik ga blijkbaar ook weer een nieuwe uitkeringsaanvraag moeten doen als de sanctie is afgelopen, ik krijg echt niet veel informatie van mijn vakbond en ik zou het echt graag eens allemaal achter de rug hebben.


Alvast bedankt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding