Werkloosheids uitkering

Sara1234
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Werkloosheids uitkering

#1 , 27 nov 2018 18:26

Hallo, graag had ik wat meer uitleg over het volgende. Ik werk reeds 23 jaar deeltijds (13u) in een kapsalon als arbeider. Nu heb ik mijn ontslag gehad wegens mijn bazin gedeeltelijk op pensioen gaat. Mijn opzeg loopt nog tot half januari. Mijn loon werd door de RVA steeds bjjgepast tot een volwaardig loon. Nu ben ik gisteren bij het acv langs gegaan om te vragen wat er mogelijk is na mijn ontslag. Volgens hen heb ik geen recht op een werkloosheidsuitkering. Ik ben alleenstaande met 1 kind ten laste. Ik ga wel een ontslagpremie ontvangen voor 198 dagen en zou pas vanaf dan werkloos zijn en me kunnen inschrijven als werkzoekende maar heel uitkering niet. Kan dit echt ??? Dan zit ik dus echt helemaal zonder inkomen tot ik ander werk heb. De bijpassing die de RVA nu geeft op mijn maandelijks loon zou niets te maken hebben met mijn tewerkstelling maar op mijn vroegere studies. Hier begrijp Ik helemaal niets van. Ik heb destijds ook mijn behoud van rechten aangevraagd. Kan iemand mij hier wat wijzer maken aub.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 27 nov 2018 19:59

De werkloosheidsuitkering kan pas ingaan nadat je opzegperiode ofwel uitgedaan is of voorbij is (indien ze uitbetaald wordt)

Logisch hé, je krijgt immers nog loon voor die periode ...

Je inschrijven als (nog niet uitkeringsgerechtigde) werkloze kan wel

Ben je indertijd onvrijwillig deeltijds gaan werken ?
(is dat wat je bedoelt met behoudt van rechten ?)

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”