verlofdagen werkloosheid

dinarina
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verlofdagen werkloosheid

#1 , 11 okt 2018 20:19

Situatie:
1 januari 2017 tot 20 oktober 2017 was ik werkloos.
21 oktober 2017 tot 2 februari 2018 was ik in moederschapsrust.
3 februari 2018 tot 02 mei 2018 was ik terug werkloos
03 mei 2018 tot 29 juni 2018 deeltijds tewerkgesteld als arbeider (33u)
30 juni 2018 tot 19 augustus 2018 was ik werkloos
20 augustus 2018 tot 11 december 2018 deeltijds tewerkgesteld als arbeider bij zelfde werkgever (33u)
Vanaf 12 december 2018 zal ik terug werkloos zijn. Begin dit jaar zei men op de hulpkas dat ik 24 verlofdagen diende in te vullen op mijn stempelkaart waarvoor ik geen uitkering zou krijgen. Klopt dit? Ik heb vorig jaar een volledig jaar niet gewerkt en dus ook geen vakantiegeld gekregen. Had ik dan 24 verlofdagen moeten invullen op mijn stempelkaart? Zo ja, ik kan deze niet meer allemaal invullen in december, wat gebeurt er dan?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 13 okt 2018 11:59

Uit een ver verleden herinner ik me toch dat je ook bij werkloosheid nog vakantierechten opbouwt, en dus ook vakantiegeld uitbetaald krijgt.
Is wel niet veel soeps uiteraard.

Kijk eens naar je bankrekening in de periode mei-juni
Of papier van de RJV wat ze betaald hebben als vakantiedagen.


Je moet zorgen dat op het einde van het jaar, al je toegekende vakantiedagen als zodanig opgebruikt zijn.
Maar werkloosheid is eigenlijk de enige situatie waarin dat echt gecontroleerd wordt ...

Normaal is het financieel interessanter om je vakantiedagen op te nemen tijdens werkloosheid, omdat je werkend meer verdient dan aan den dop.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”