Werkloosheidsuitkering

Ayrton
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Werkloosheidsuitkering

#1 , 02 okt 2018 10:21

Ik ben sinds 2 juli 2018 ingeschreven als werkzoekende en ontvang hiervoor een werkloosheidsuitkering. Voor de maand september, dus na twee maanden, is mijn vergoeding met 300 euro gedaald. Klopt Dit? Met wat moet ik rekening houden om mijn vergoeding te berekenen?
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 okt 2018 10:55

De berekening werkloosheid is complex en best aan je vakbond vragen hoe het zit in je dossier, die je ook kan raadplegen via je PC. want wij hier kennen je dossier niet !

In grote lijnen komt het hier op neer !
1/ je gezinstoestand
2/je laatst verdiende loon
3/ je beroeps verleden
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Ayrton
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 okt 2018 11:59

Bij mijn vakbond krijg ik te horen dat dit komt omdat ik samenwonend ben...maar zo snel al? Als ik op de website kijk van de RVA staat er dat je de eerste 3 maanden hetzelfde bedrag krijgt en daarna gaat het minderen. Bij mij is dit gebeurd na twee maanden en plots zoveel. Vind het toch maar raar.

Reclame

MarkDam
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 okt 2018 15:00

Heb je een sanctie gekregen waardoor je niet meteen recht had op uitkeringen? Want deze periode laten ze meetellen voor de berekening van de lopende periode waarin je op heden zit.

Ayrton
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 okt 2018 10:07

Ik ben wel werkloos geweest van oktober 2016 t.e.m. januari 2017.
Zou het hiermee te maken hebben?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 okt 2018 10:31

Dit kan, je heeft maar 5 maanden gewerkt sedert oktober 2016.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Werkloosheid”