ondersteuning

Mauricedenis
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

ondersteuning

#1 , 12 jul 2018 11:01

Beste;
Vanaf mei 2018 heb ik mijn aanvraag voor vervroegd pensioen ingediend. Ik kan met vervroegd pensioen vanaf mei 2019. Nu ben ik al enkele jaren werkloos en mijn vele pogingen om werk te vinden via de VDAB bleven uit aangezien mijn ouderdom. Ik kreeg zelfs geen solicitaties toegestuurt.
Als verantwoordelijke burger heb ik intussen de Vdab op de hoogte gesteld dat ik mijn aanvraag om vervroegd pensioen heb ingediend. Nu word ik ineens overstelpt met solicitaties , men verplicht mij zelfs te soliciteren om studentenjobs. De vdab heeft mij ook duidelijk gemaakt dat ik op elke solicitatie moet ingaan of ik loop de kans om geschorst te worden. Kan dit zomaar ? Ben ik echt verplicht te soliciteren ? Zelfs nu dat mijn aanvraag om pensioen reeds is ingediend?
Hopenlijk kan u mij hierin adviseren,

Alvast dank.

Denis Maurice.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jul 2018 11:09

Ja, je bent tot de allerlaatste dag werkzoekende, je krijgt toch centen elke maand? , wel dan mag er daar iets tegenover staan !
In zeer veel landen had je nu armoede troef.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 14 jul 2018 14:02

De tijd om op "welverdiend" brugpensioen ( swt ) te gaan op kosten van de belastingbetaler op 50 jarige leeftijd is al wel enkele jaren voorbij

Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#4 , 16 jul 2018 17:26

ik kreeg de volgende reactie via PM :

"aanval
Citeer bericht
Verstuurd op: 15 jul 2018 10:12
Van: Mauricedenis
Ontvanger: jefke007
Ezel, ik ben een stukje ouder als 50 en als ik kijk wat ik reeds gestort heb om mijn sociale zekerheid veilig te stellen , mag ik zeker voor 50 jaar pensioen ontvangen. Ben jij een belastingbetaler???? zo een die in het zwart werkt zeker."


mijn antwoord :
Je moet beschikbaar blijven op de arbeidsmarkt tot de dag voor je pensioen , of je kan gesanktioneerd worden
Je volgende reakties via PM worden verwijderd zonder gelezen te worden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 jul 2018 20:15

Wie is hier den ezel ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 16 jul 2018 20:58

Een ezel die in sociale hangmatten leeft....
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

eylis
Berichten: 8836

#7 , 16 jul 2018 21:11

Even een constructieve tip die voor poster misschien een oplossing kan betekenen. Even verduidelijken: de VDAB stuurt geen sollicitaties door, maar vacatures. Dus wat doe je concreet: je stelt (per mail) een modelbrief op om te reageren op zo'n vacatures waarin je duidelijk je leeftijd en ervaring in het oog laat springen. Die brief kan je telkens weer opnieuw gebruiken voor elke vacature die de VDAB je doorstuurt. Je wijzigt enkel steeds je aanhef: dat je reageert op de X vacature bij X bedrijf. Op het einde van je modelbrief formuleer je de wens dat je uitkijkt naar een persoonlijk onderhoud om dieper in te gaan op de specifieke vereisten van de aangeboden job. die brief gebruik je telkens op nieuw om te mailen naar e bedrijven die de VDAB naar je doorstuurt. Dat is alles wat je moet doen. Want die bedrijven zullen je niet uitnodigen voor een gesprek dat weet je uit ervaring. Maar dan heb je gedaan wat je moest doen: als de VDAB je vraagt om te bewijzen dat je ingegaan bent op vacatures: stuur hen dan de 100 mails die je gestuurd hebt naar bedrijven. En eventueel de 3 antwoorden die je gekregen hebt. Want dat is helaas de realiteit. Daarmee voldoe je perfect aan de vereisten die gesteld worden voor jou.

Mauricedenis
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 jul 2018 11:39

Eindelijk een goede reactie. Dank je

Maurice

jefke007
Berichten: 1812

#9 , 18 jul 2018 12:04

De VDAB een jaar op voorhand verwittigen dat je op vervroegd pensioen ging, heeft wel als gevolg mogelijk gehad dat ze een jaar op voorhand zijn wakker geworden.
Men had het ook slim kunnen spelen en het jaar op voorhand kunnen vervangen ,door enkele dagen op voorhand

Want bij de VDAB komt zo een verwittiging een jaar op voorhand over als " mannekens vanaf nu moet je mij maar met rust laten he", en dan worden ze lastig

Oude Belg
Berichten: 3192

#10 , 18 jul 2018 16:59

Zelfs nu dat mijn aanvraag om pensioen reeds is ingediend?
swt is géén pensioen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

jefke007
Berichten: 1812

#11 , 18 jul 2018 20:34

"vevroegd pensioen" zoals topicstarter heeft vermeld is WEL pensioen, hij sprak niet over SWT

( of dat vanuit financieel standpunt voordelig is , is wat anders )

Oude Belg
Berichten: 3192

#12 , 18 jul 2018 22:46

Nu word ik ineens overstelpt met sollicitaties , men verplicht mij zelfs te solliciteren om studentenjobs. De vdab heeft mij ook duidelijk gemaakt dat ik op elke sollicitatie moet ingaan of ik loop de kans om geschorst te worden.
Klopt niet bij pensioen, wel bij SWT.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

jefke007
Berichten: 1812

#13 , 18 jul 2018 23:34

het vervroeg pensioen gaat pas in mei 2019

Dus kunnen ze hem nog wel lastigvallen tot en met april 2019

demonen
Berichten: 247

#14 , 15 aug 2018 01:28

Even een constructieve tip die voor poster misschien een oplossing kan betekenen. Even verduidelijken: de VDAB stuurt geen sollicitaties door, maar vacatures. Dus wat doe je concreet: je stelt (per mail) een modelbrief op om te reageren op zo'n vacatures waarin je duidelijk je leeftijd en ervaring in het oog laat springen. Die brief kan je telkens weer opnieuw gebruiken voor elke vacature die de VDAB je doorstuurt. Je wijzigt enkel steeds je aanhef: dat je reageert op de X vacature bij X bedrijf. Op het einde van je modelbrief formuleer je de wens dat je uitkijkt naar een persoonlijk onderhoud om dieper in te gaan op de specifieke vereisten van de aangeboden job. die brief gebruik je telkens op nieuw om te mailen naar e bedrijven die de VDAB naar je doorstuurt. Dat is alles wat je moet doen. Want die bedrijven zullen je niet uitnodigen voor een gesprek dat weet je uit ervaring. Maar dan heb je gedaan wat je moest doen: als de VDAB je vraagt om te bewijzen dat je ingegaan bent op vacatures: stuur hen dan de 100 mails die je gestuurd hebt naar bedrijven. En eventueel de 3 antwoorden die je gekregen hebt. Want dat is helaas de realiteit. Daarmee voldoe je perfect aan de vereisten die gesteld worden voor jou.
Moeten mensen in SWT passieve beschikbaarheid die in 2015 op de vdab te horen kregen dat ze met rust gelaten werden maar sedert vorige week overstelpt worden met alle soorten vacatures daarop ingaan? Normaal hebben die geen sollicitatieplicht maar mogen geen aangeboden en GEPASTE JOBS weigeren. Een vacature is geen job.

Terug naar “Werkloosheid”