33% Arbeidsongeschikt - attest

Kris008
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

33% Arbeidsongeschikt - attest

#1 , 28 jun 2018 12:22

Goede dag..

ik ben 60 geworden en heb sinds 10 jaar de ziekte van Parkinson waarvan nu het laatste jaar het erger geworden is (tremor in beide handen ) slecht stappen - soms vallen - freezings - nu verleden week stuurt de V.d.a.b mij smsjes met werkaanbiedingen , moet ik dan nu in de toestand waar ik in zit al bevend en strompelend gaan werken ? Dit is de wereld op zijn kop vind ik !!
M.v.g - Kris

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jun 2018 12:33

Kan je niet op ziekenbond gaan?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Kris008
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 jun 2018 12:38

ja...dat zou kunnen ik heb er in mijn hele leven 1 maal gebruik van gemaakt toen lag ik 6 weken buiten strijd met een gebroken achillespees
Nu kan ik dat i.d.d doen ...maar dan ? Daarna...?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 jun 2018 12:47

Als je echt ziek bent en je kan niet werken kan je op de ziekenbond blijven tot aan je pensioen.
Ga naar je dokter en laat je ziek schrijven !
De controle arts dit zijn ook mensen, en zullen ook wel zien of je nog kan of niet meer kan werken .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 28 jun 2018 12:53

nu verleden week stuurt de V.d.a.b mij smsjes met werkaanbiedingen
Waren zij op de hoogte van uw ziekte? Ze kunnen dat nog altijd niet rieken.

Kris008
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 jun 2018 13:13

Aan mava 105

drie jaren en 4 maanden geleden werd ik op geroepen om naar de v.d.a.b te gaan om mijn zoek gedrag naar werk te bekijken , ik liet toen ook mijn attest zien , waarop de persoon van de vdab zei dat het oke was voor haar en ze dit zou melden op mijn account alsook op de dienst .dit attest heb ik sinds 10 jaar
dat ze dit niet kunnen ruiken weet ik ook wel....maar ze kunnen toch de moeite doen om in hun bestand eens fatsoenlijk te kijken wat mijn toestand is - en of er een melding van welke aard ook - aan toe gevoegd werd ja - of neen ....

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 jun 2018 17:01

Goede dag..

ik ben 60 geworden en heb sinds 10 jaar de ziekte van Parkinson waarvan nu het laatste jaar het erger geworden is (tremor in beide handen ) slecht stappen - soms vallen - freezings - nu verleden week stuurt de V.d.a.b mij smsjes met werkaanbiedingen , moet ik dan nu in de toestand waar ik in zit al bevend en strompelend gaan werken ? Dit is de wereld op zijn kop vind ik !!
M.v.g - Kris
Wellicht is die aanbieding vrijblijvend. Voor vragen daaromtrent kan je altijd terecht bij uw VDAB-consulent. Als je hen verteld dat je nog steeds niet in staat bent om opnieuw opgenomen te worden in het arbeidscircuit, zullen ze je wederom voor een tijdje met rust laten.
Op uitnodiging van de VDAB dienst arbeidsbeperking moet je sowieso altijd ingaan.

Informeer je.
.

Terug naar “Werkloosheid”