word eerlijkheid gestraft

Elfje
Topic Starter
Berichten: 43

word eerlijkheid gestraft

#1 , 26 feb 2008 18:13

Kan mij vriend gestraft worden door vdab of RVA indien hij aan een toekomstig werkgever meld wat voor medische beperkingen hij heeft en welk werk hij niet mag doen ?

Hij is naar die werkgever verwezen door de vdab die oordeeld dat hij alle werk maar moet aankunnen omdat hij geen 33 % heeft .

De arbeidsongeschiktheid ( echter wel net geen 33 % ) en de raad van de rva geneesheer aan de rva beperkingen welke handelingen hij zoal niet mag doen , zijn bekend bij de RVA .

Het gaat hier gewoon om het princiepe van eerlijkheid tegenover een toekomstig werkgever en om het princiepe om niet vaak op ziekenkast te moeten gaan .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
citroentje
Berichten: 228
Locatie: oostkamp

#2 , 01 mar 2008 22:17

ik zou tegen de werkgever eerlijk zijn en hem vertellen welke beperkingen er zijn,maar als de rva weet van die beperkingen moeten ze er toch rekening mee houden wat u vriend aankan.

djanodive
Berichten: 326

#3 , 13 apr 2008 14:56

Ik zou daar inderdaad niet bang voor zijn. Want er zijn vele bedrijven die voor ze hun toekomstige werknemers aannemen (met een vast of tijdelijk contract) hen eerst langs een arbeidsgeneesheer sturen om er zeker van te zijn dat die persoon alles wat in zijn taakomschrijving komt, aan zal kunnen.

Ze vragen zelfs de patiënt of hij bepaalde fysische klachten heeft. Dus ik veronderstel dat je daar ook niets mag verzwijgen.

En of het nu om een interim gaat of niet, geen verschil denk ik. Alleen, de interims doen dit onderzoek niet.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”