Interim / Uitkering / Studeren

Surtha
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Interim / Uitkering / Studeren

#1 , 23 jan 2018 00:08

Dag beste mensen,

Ik ga even in het kort mijn situatie uitleggen:
Vorig jaar kreeg ik nieuws te horen van mijn voormalige werkgever dat ik ontslagen werd en had een opzeg periode van 13 weken en 3 maand.
Na die periode had ik recht op uitkering. Dus zat ik dan met de vraag: Wat nu? Omdat het redelijk moeilijk is om werk te vinden in die sector ben ik hulp gaan vragen bij de VDAB en mijn begeleidster stelde voor om een loopbaanbegeleiding te volgen bij obelisk.

Inmiddels zijn de trajecten een aantal weken geleden beëindigd en is er als resultaat 'Ergotherapie' uitgekomen.
Deze studie zal van start gaan in september maar omdat dit geen knelpunt beroep is moet ik een vrijstelling aanvragen bij de VDAB.
Dus zijn er nog een aantal maanden te gaan vooraleer ik met mijn studie kan beginnen..
De planning is om wat interim jobs te gaan doen tot die tijd maar tot daar geraak ik niet verder hoe het in zijn werking zit en resteert er mij de vraag: Hoeveel en hoelang dien ik juist te werken om mijn uitkering terug te verhogen tegen de tijd dat ik terug ga studeren?

Met vriendelijk groeten,
Surtha

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Surtha
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 feb 2018 14:43

Niemand?

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”