Niet ingegaan op uitnodiging interim.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Niet ingegaan op uitnodiging interim.

#46 , 14 jan 2018 22:26

Als je het hier niet naar je zin heeft ga dan in de politiek of verhuis waar het beter is
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
demonen
Berichten: 247

#47 , 14 jan 2018 23:28

Tjah, Belgie heeft een enorm probleem met de "langdurige" werklozen.
Neem nu dat ik op mijn 18de begonnen ben en 42 jaar gewerkt heb en collectief ontslagen wordt. Op mijn 61ste ben ik dus "al" 1 jaar een kost voor de staat en langdurig werkloos!
Maar iemand die dezelfde loopbaan heeft maar in de ambtenarij die mens is eigenlijk heel zijn leven een kost, toch? Die is zoals een werkloze netto-ontvanger dwz die mens betaalt geen belastingen maar wordt met belastingen onderhouden. Wist U dat 1 actieve Belg op 2 zijn inkomen uit arbeid uit de schatkist krijgt? U kunt dat hier lezen : http://www.knack.be/nieuws/belgie/bijna ... 40341.html
Wij geven jaarlijks 46 miljard Euro meer uit aan dit soort "actieven" dan Nederland.
Voor werkloosheid geven wij 8.6 miljard Euro uit.
Indien U de werklozen gaat vervolgen om budgetaire redenen dan is dat toch maar een druppel terwijl iedereen weet waar het echte probleem van de NV België ligt nl in het moddervette staatsapparaat (54%BBP en dat is 10%BBP meer dan Nederland) dat zichzelf excessieve voordelen heeft toegeëigend ten nadele van mensen die voor echte welvaart zorgen. Zo'n staatsbestel zorgt voor een waanzinnige belastingsdruk ook en vooral op arbeid. Zijn werklozen dan niet eerder slachtoffer dan "schuldige" van hun situatie als je dit spiegelt met iemand die niet produktief is en veelal onzinnig werk doet maar nooit ontslagen kan worden?
Laatst gewijzigd door demonen op 14 jan 2018 23:35, 3 keer totaal gewijzigd.

demonen
Berichten: 247

#48 , 14 jan 2018 23:30

Als je het hier niet naar je zin heeft ga dan in de politiek of verhuis waar het beter is
Lowie, ik maak gebruik van mijn recht op vrije meningsuiting. Waarom zou ik moeten verhuizen?

Reclame

alexthefalex
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#49 , 15 jan 2018 00:38

Het werd me niet verplicht door de VDAB, en ik heb deze vacature wss ook niet op de VDAB website gevonden.

Mijn laatste opdracht dateert van minder als een maand geleden, ik ben niet zo lang werkloos en ben ook geen beroepsdopper.

demonen
Berichten: 247

#50 , 15 jan 2018 10:43

Het werd me niet verplicht door de VDAB, en ik heb deze vacature wss ook niet op de VDAB website gevonden.

Mijn laatste opdracht dateert van minder als een maand geleden, ik ben niet zo lang werkloos en ben ook geen beroepsdopper.
Ge gaat daar nooit iets van horen, loze dreiging.

alexthefalex
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#51 , 01 feb 2018 16:25

Ben opgeroepen door de vdab ervoor

demonen
Berichten: 247

#52 , 04 feb 2018 12:05

Ben opgeroepen door de vdab ervoor
En wat werd er gezegd?

alexthefalex
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#53 , 05 feb 2018 21:39

De afspraak is op 19 februari

demonen
Berichten: 247

#54 , 18 feb 2018 10:35

De afspraak is op 19 februari
Laat weten wat die afspraak opleverde.

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#55 , 20 feb 2018 12:21

Als de werkzoekende al reeds een schriftelijke verwittiging in de vorm van een zgn ultime afsprakenblad heeft gekregen, zal die sowieso een effectieve schorsing opgelegd krijgen indien men zich niet aangeboden heeft bij een werkgever/interimkantoor, enz.

Voor gezinshoofd wordt de uitkering verminderd tot het leefloon, voor de samenwonende wordt de uitkering volledig geschorst voor een bepaalde periode.
.

demonen
Berichten: 247

#56 , 20 feb 2018 12:47

Als de werkzoekende al reeds een schriftelijke verwittiging in de vorm van een zgn ultime afsprakenblad heeft gekregen, zal die sowieso een effectieve schorsing opgelegd krijgen indien men zich niet aangeboden heeft bij een werkgever/interimkantoor, enz.

Voor gezinshoofd wordt de uitkering verminderd tot het leefloon, voor de samenwonende wordt de uitkering volledig geschorst voor een bepaalde periode.
U bent NIET juridisch actief, toch?

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#57 , 20 feb 2018 14:10

Klopt. En daaruit concludeert u dat men dan geen kennis kan bezitten over socialezekerheidsrecht, meer bepaald aangaande werkloosheid en arbeidsvoorziening?

Voor alle duidelijkheid: ik heb totaal niets tegen werklozen, hoor. Absoluut niet.
.

demonen
Berichten: 247

#58 , 20 feb 2018 14:20

Klopt. En daaruit concludeert u dat men dan geen kennis kan bezitten over socialezekerheidsrecht, meer bepaald aangaande werkloosheid en arbeidsvoorziening?

Voor alle duidelijkheid: ik heb totaal niets tegen werklozen, hoor. Absoluut niet.
Mijnheer, indien ik uitgenodigd word op gesprek bij een vdab-medewerker, kan die persoon mij dan sanctioneren? Dan is die ambtenaar rechter en betrokkene, toch? Wist U dat werklozen het recht hebben om bepaalde vacatures te weigeren?

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#59 , 20 feb 2018 14:46

Mijnheer, indien ik uitgenodigd word op gesprek bij een vdab-medewerker, kan die persoon mij dan sanctioneren? Dan is die ambtenaar rechter en betrokkene, toch?
Wordt bepaald door de VDAB Controledienst.

Wist U dat werklozen het recht hebben om bepaalde vacatures te weigeren?
Inderdaad. Voor wat betreft de criteria passende dienstbetrekking, zie de artikelen 22 en verder uitvoeringsbesluit werkloosheid. De lijst is niet beperkend.
.

Jos_be
Berichten: 38

#60 , 29 mar 2018 17:41

Ik dacht dat dit een juridisch forum was, maar ik heb me overduidelijk vergist: dit is blijkbaar een VOKA-forum, waar de Lowietjes van deze wereld ongehinderd hun muffe, solidaristische kak mogen lozen...

Terug naar “Werkloosheid”