Niet ingegaan op uitnodiging interim.

demonen
Berichten: 247

Re: Niet ingegaan op uitnodiging interim.

#31 , 14 jan 2018 17:59

9 dagen week?
moet 6 zijn!
Uitkeringen worden in de 6-dagenweek berekend.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
demonen
Berichten: 247

#32 , 14 jan 2018 19:16

Het enige dat diegene die me dat gevraagd hebben kunnen opgenomen hebben is hun vraag om dat papiertje op te maken/te tekenen en mijn weigering.
Woord tegen woord. Waarom zou uw woord meer waarde hebben dan die van de tegenpartij? Is dat bij wet bepaald?

demonen
Berichten: 247

#33 , 14 jan 2018 19:17

hij heeft het opleidingsniveau van een werkGEVER
Nog een geluk dat die er ook nog bestaan !
Komen die ook in uw stamcafé Lowie of alleen werklozen?

Reclame

puttemanp
Berichten: 613

#34 , 14 jan 2018 19:40

Woord tegen woord. Waarom zou uw woord meer waarde hebben dan die van de tegenpartij? Is dat bij wet bepaald?
Weet je eigenlijk nog wel wat je schrijft?

P.

demonen
Berichten: 247

#35 , 14 jan 2018 19:50

Woord tegen woord. Waarom zou uw woord meer waarde hebben dan die van de tegenpartij? Is dat bij wet bepaald?
Weet je eigenlijk nog wel wat je schrijft?

P.
Kunt U er een wet bijsleuren die zegt dat uw woord meer waarde heeft dan het woord van een werkzoekende?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#36 , 14 jan 2018 19:53


Komen die ook in uw stamcafé Lowie of alleen werklozen?
Wat denk je nu zelf ?

In alle bruine cafés komen er ook zelfstandige met werknemers!

Of komt u van een andere planeet ?

Ik spreek hier nu wel over het platte land(polder) waar dorps cafés nog volk hebben.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#37 , 14 jan 2018 19:56

Er zal wel geen wet zijn die het woord van een werknemer minder is dan een werkloze.

Maar mijn ervaring (RVA) lang geleden(15 jaar) weet ik wel dat men een werkgever veel sneller gaat geloven dan een werkloze die alles vergeet wanneer het om werk gaat.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

puttemanp
Berichten: 613

#38 , 14 jan 2018 20:22

Kunt U er een wet bijsleuren die zegt dat uw woord meer waarde heeft dan het woord van een werkzoekende?
Het gaat om het feit dat volgens U het gesprek opgenomen kan zijn met een smartphone. In dat geval is er toch geen discussie mogelijk.

Rechtbanken zijn trouwens ook niet van gisteren, in zulke gevallen zal het woord van de potentiele werkgever een hoger waarheidsgehalte hebben dan dat van de werknemer. De werkgever heeft er immers geen belang bij hierover te liegen, de frauderende potentiele werknemer wel.

P.

demonen
Berichten: 247

#39 , 14 jan 2018 20:40

Rechtbanken zijn trouwens ook niet van gisteren, in zulke gevallen zal het woord van de potentiele werkgever een hoger waarheidsgehalte hebben dan dat van de werknemer. De werkgever heeft er immers geen belang bij hierover te liegen, de frauderende potentiele werknemer wel.

P.
"De potentiele werkgever een hoger waarheidsgehalte" : denkt U dat U in Eritrea leeft?
Waarom zouden werkgevers niet kunnen liegen? Hebben die een bijzondere DNA?
Blijkbaar denken de belastinginspecteurs daar heel anders over, toch?

berenod
Berichten: 942

#40 , 14 jan 2018 20:51

Ik heb blijkbaar de indruk dat er volgens u een heksenjacht aan de gang is op werklozen!

Terwijl er eerder nood is aan meer en strengere (maar faire) controles!

Dat er foute oordelen soms geveld worden staat vast, zal dan waarschijnlijk eerder een zaak zijn waar de "echte" werklozen wat de dupe worden vaan een groot aantal professionele werklozen!

Ik denk dat we hier in België al een extreem liberaal beleid hebben qua werkloosheid, u moet maar eens in het land van opportuniteit, de USA gaan werken en werkloos vallen!

demonen
Berichten: 247

#41 , 14 jan 2018 21:08

Ik denk dat we hier in België al een extreem liberaal beleid hebben qua werkloosheid!
Ik stel vast dat vele landen veel hogere werkloosheidsuitkeringen geven soms zelfs 90% vh laatste loon. België heeft de laagste uitkeringen ivm vele Oeso-landen. Nu, men kan werklozen hun uitkering afnemen of ze doorverwijzen naar een leefloon : ze blijven even goed werkloos, toch?

demonen
Berichten: 247

#42 , 14 jan 2018 21:10

Ik heb blijkbaar de indruk dat er volgens u een heksenjacht aan de gang is op werklozen!
Dat is een feit! Begonnen met het aantreden van deze regering en als eerste slachtoffers de bruggepensioneerden : retro-actief gereactiveerd weet U nog?
Verstrenging toekenning inschakelingsuitkering: niet meer voor jongeren die afstuderen na 24 jaar.
Afschaffing anciënniteitstoeslag voor (nieuwe) oudere werklozen.
Vermindering van de uitkeringen tijdelijke werkloosheid (70% naar 65%).
Verlaagde berekening van de inkomensgarantie-uitkering voor onvrijwillig deeltijdse werknemers.
Aangepaste beschikbaarheid tot 65 jaar (mits uitzonderingen).
Versterking van administratieve sancties.
Afschaffing vrijstelling beschikbaarheid om sociale en familiale redenen, behalve mantelzorg.
Recht op uitkeringen tijdelijke werkloosheid na 65 jaar behalve wegens medische overmacht.

SWT
Strengere toegangsvoorwaarden (+2 jaar, en meer)
Cao 17: 60 → 62
56/33 bouw → 58/33 bouw + zware beroepen (cf. kader-cao’s, evt. tot 60/33)
58/35 zware beroepen → 58/35 zware beroepen (cf. kader-cao’s, evt. tot 60/35)
56/40 lange loopbaan → 58/40 lange loopbaan (cf. kader-cao’s, evt. tot 60/40)
SWT bij herstructurering → minimum 55 voor periode 2015-2016 (cf. kader-cao’s)
Aangepaste beschikbaarheid tot 65 jaar (mits uitzonderingen)
Afschaffing mogelijkheid om nevenactiviteit te beginnen of activiteit met betrekking tot het eigen bezit uit te oefenen

demonen
Berichten: 247

#43 , 14 jan 2018 21:48

In alle bruine cafés komen er ook zelfstandige met werknemers!

Of komt u van een andere planeet ?
Ik kom niet in café's.

berenod
Berichten: 942

#44 , 14 jan 2018 22:07

Tjah, Belgie heeft een enorm probleem met de "langdurige" werklozen.

Mensen die jaren en jaren werkloosheidssteun krijgen zou niet mogen kunnen!

In Nederland bijvoorbeeld, wanneer je 10 jaar gewerkt hebt heb je recht op 10 maanden werkloosheidsuitkering (1 maand per volledig jaar gewerkt).
En dan nog enkel voor de jaren voor 2016, de jaren erna tellen maar voor 0.5 maanden.

Daarna val je terug op de "bijstand", en wat zij uitbetalen hangt af van hoeveel spaargeld je hebt, of je een eigen huis, een wagen, een boot of eenders wat hebt enzoverder.
Met wat tegenslag is dit dus quasi niets, totdat al je eigen centen en eigendommen erdoor zijn.

Duitsland, nog erger, werkloosheidsuitkeringen maximum 360 dagen (Arbeitslosengeld I) 60% van je laatste loon (67% wanneer je kinderen ten laste onder de 18 jaar oud hebt).
Daarna Arbeitslosengeld II, en hier ook hangt dat af van je spaargeld, je inkomsten van je partner enzoverder.
En met een werkverplichting wanneer ze je een job aanleveren, zelfs al is ben je universitair en hebben ze een job aan minimumloon voor je!

Ik denk dat je niet weet hoe goed het hier is.

Er zijn andere landen waar je (tijdelijk) meer krijgt, maar zeer strikte (korte) termijnen, en na die termijnen enkel hulp voor mensen die echt niets hebben!
Laatst gewijzigd door berenod op 14 jan 2018 22:16, 2 keer totaal gewijzigd.

berenod
Berichten: 942

#45 , 14 jan 2018 22:11

Pas op hé, dit wil ook weer niet zeggen dat ik noodzakelijkerwijze akkoord ben met alle maatregelen die ze treffen, maar dat er moet gesneden worden is een feit.

Terug naar “Werkloosheid”