Het Gezienstoestand vergeet om te veranderen bij Vakbond ABVV

dastanlegend
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Het Gezienstoestand vergeet om te veranderen bij Vakbond ABVV

#1 , 27 nov 2017 11:56

Dag Iedereen,

Desperately need an advice

Ik woon samen met mijn Vader en broer en krijg werkloosheid uitkering van ABVV ongeveer 1200 euro per maand.

Vanaf 08 augustus 2016 heeft mijn Gezienstoestand verandert , mijn Vader begint te werken dat heb ik compleet vergeten naar de Vakbond te zeggen, vind dat niet erg want 29 augustus 2016 begonde Ik zelf werken , dus had geen uitkering behalve activa geld 500euro die mijn Vakbond me betaalt. Op 26 januari 2017 heb ik door inkrimping ontslag gekregen dus ben ik al weer werkloos en kreeg volledige uitkering van 45.41 Euro per dag. Ongeweer 1200 euro per maand terwijl mijn vader werkt en hoofdgezien was.

24 november 2017 werd ik gehoord over mijn Gezienstoestand vanaf 08 augustus 2016 waar hebben zij me uitgelegd dat ik moet diet bedrag volledig aan RVA terugbetalen.
Ik heb gezegd dat ik niet accord bent en zal niets tekenen.

Ik begrijp dat ik verwaarloosd was en ik kan niets bewijzen heb ik dat aan werkloos dienst doorgegeven of niet maar , het is want gelogen hebt en wilt profiteren ervan, ik dacht gewoon dat alles zullen automatisch in order komt zoalt belastingen taxatie.

Hebt iemand hetzelfde situatie ooit en is er een oplossing????
Bij Vakbond hebben zij me gezegd dat ik moet dit geld sowieso terugbetalen met afbetaling plan in 1 jaar , een verschil is groot tussen 1200 en 540 euro dus ongeveer 700euro *12
Das dikke geld voor me((
Morgen heb ik een gratis advies gevraagd bij justitie huis Leuven, maar graag ook een andere meningen te horen.

Alvast bedankt
Mvg Dastan
Ps sorry voor mijn grammaticale fouten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dastanlegend
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 nov 2017 12:03

Dag Iedereen,

Desperately need an advice

Ik woon samen met mijn Vader en broer en krijg werkloosheid uitkering van ABVV ongeveer 1200 euro per maand.

Vanaf 08 augustus 2016 heeft mijn Gezienstoestand verandert , mijn Vader begint te werken dat heb ik compleet vergeten naar de Vakbond te zeggen, vind dat niet erg want 29 augustus 2016 begonde Ik zelf werken , dus had geen uitkering behalve activa geld 500euro die mijn Vakbond me betaalt. Op 26 januari 2017 heb ik door inkrimping ontslag gekregen dus ben ik al weer werkloos en kreeg volledige uitkering van 45.41 Euro per dag. Ongeweer 1200 euro per maand terwijl mijn vader werkt en hoofdgezien was.

24 november 2017 werd ik gehoord over mijn Gezienstoestand vanaf 08 augustus 2016 waar hebben zij me uitgelegd dat ik moet diet bedrag volledig aan RVA terugbetalen.
Ik heb gezegd dat ik niet accord bent en zal niets tekenen.

Ik begrijp dat ik verwaarloosd was en ik kan niet bewijzen dat ik heb dat aan werkloos dienst doorgegeven of niet, maar het is NIET omdat ik gelogen hebt en wilde profiteren ervan, ik dacht gewoon dat alles zullen automatisch in order komt zoals belastingen taxatie.

Hebt iemand hetzelfde situatie ooit en is er een oplossing????
Bij Vakbond hebben zij me gezegd dat ik moet dit geld sowieso terugbetalen met afbetaling plan in 1 jaar , een verschil is groot tussen 1200 en 540 euro dus ongeveer 700euro *12
Das dikke geld voor me((
Morgen heb ik een gratis advies gevraagd bij justitie huis Leuven, maar graag ook een andere meningen te horen.

Alvast bedankt
Mvg Dastan
Ps sorry voor mijn grammaticale fouten

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 nov 2017 12:10

mijn Vader begint te werken dat heb ik compleet vergeten naar de Vakbond te zeggen
Daar gaat u dus in de fout.
vind dat niet erg
U vind dit niet erg, maar voor de RVA is dit zeer erg. U had dit moeten melden.
kreeg volledige uitkering van 45.41 Euro per dag. Ongeweer 1200 euro per maand terwijl mijn vader werkt en hoofdgezien was.
Waarschijnlijk kreeg u op dit moment dus maandelijkst te veel, aangezien uw vader werkte. In dat geval had u geen recht op dit volledige bedrag.
24 november 2017 werd ik gehoord over mijn Gezienstoestand vanaf 08 augustus 2016 waar hebben zij me uitgelegd dat ik moet diet bedrag volledig aan RVA terugbetalen.
Dat is normaal. U hebt immers te veel gekregen, omdat u nagelaten hebt de RVA correct in te lichten over uw gezinstoestand.
Ik heb gezegd dat ik niet accord bent en zal niets tekenen.
Akkoord of niet akkoord, u hebt geld gekregen waar u geen recht op had. Dit moet u terugbetalen.
Ik begrijp dat ik verwaarloosd was en ik kan niets bewijzen heb ik dat aan werkloos dienst doorgegeven of niet maar , het is want gelogen hebt en wilt profiteren ervan, ik dacht gewoon dat alles zullen automatisch in order komt zoalt belastingen taxatie.
Men zegt niet dat u gelogen heeft of met opzet de boel belazerd. Men zegt enkel dat u te veel gekregen hebt, omdat de info die men over uw gezinstoestand had, niet correct was. Vind u het dan niet normaal dat men wat men u te veel uitgekeerd heeft, terugvraagt?
Hebt iemand hetzelfde situatie ooit en is er een oplossing????
Oplossing is om alles terug te betalen, en ik het vervolg de overheidsdiensten deftig te informeren bij wijzigingen in de gezinstoestand.
Bij Vakbond hebben zij me gezegd dat ik moet dit geld sowieso terugbetalen met afbetaling plan in 1 jaar , een verschil is groot tussen 1200 en 540 euro dus ongeveer 700euro *12
Afbetalingsplan kan je altijd aanvragen en zal waarschijnlijk wel aanvaard worden door de RVA. Dus goede suggestie van de vakbond.
Das dikke geld voor me((
Voor de sociale zekerheid is dit ook veel geld. U had er geen recht op, dus moet u dit terug betalen. Of u dit nu veel geld vind of niet, speelt weinig rol.
Morgen heb ik een gratis advies gevraagd bij justitie huis Leuven, maar graag ook een andere meningen te horen.
Zij gaan u hetzefde zeggen, hoor.

Stel dat jij je vergist en €1000 overmaakt naar een verkeerde zichtrekening. Zou jij het dan leuk vinden dat die persoon zegt: "Jamaar, jij hebt me die €1000 wel gegeven, ook al had ik daar geen recht op. Maar €1000 is veel geld voor mij, dus ik weiger om deze terug te betalen"? Neen, dit zou jij niet leuk vinden. Wel, in deze zaak heeft de RVA maandelijks te veel op uw zichtrekening gestort, en wensen ze dit geld terug. Toch niet zo moeilijk om te begrijpen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 27 nov 2017 12:15

U hebt quasi 9 maanden een fout bedrag ontvangen - te wijten aan een fout van u.
U krijgt nu één jaar om dat recht te zetten.
Bij veroordeling zal u op dat bedrag ook nog eens de gerechtelijke intrest moeten betalen en een schorsing van X maanden bij de RVA.
Wat u ziet als een vergetelheid zal de overheid mogelijk aanzien als fraude. Bij vervolging gaat u slechter af zijn.
Aanvaard de minnelijke regeling. Indien men naar de rechtbank gaat zal het u vééél meer kosten ( advocaat en vermoedelijk gaat vakbond u dan niet verdedigen gezien die al hebben gezegd de minnelijke regeling te aanvaarden - RVO- intresten - gerechtskosten - deurwaarder enz enz ) en vermoedelijk een (langdurige)schorsing.
(Daar kan ik van meespreken - ik heb 13 weken schorsing gekregen voor een fout van de firma - mijn partner jaren 26 weken wegens een dag te laat verzet aangetekend bij arbeidsauditeur).

Mogelijk heeft dat ook een herberekening van uw belastingen tot gevolg want u hebt minder verdiend ...

Terug naar “Werkloosheid”