Uitkering na vdabopleiding

hannah.s
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Uitkering na vdabopleiding

#1 , 28 aug 2017 17:14

Hey,

Ik volgde via de vdab een 3 jarige opleiding verpleegkunde gezien ik met mijn diploma secundair moeilijk werk vond. Omdat dit een knelpuntberoep is, zakte mijn uitkering niet en ontving ik per dag 41 euro. Indien ik de opleiding niet had aangevat zou de uitkering nog 3 maand zo blijven alvorens te zakken naar 28 euro/dag. Nu heb ik begin juli mijn papier einde opleiding binnen gedaan bij het acv om van een uitkering te genieten tot ik een vaste job had. Daar werd me verteld nog 3 maand te hebben alvorens ik zou zakken in uitkering. Nu kreeg ik echter een brief van de rva waarin staat dat ik vanaf 1 juni slechts recht heb op 20 euro/dag? Volgens het acv klopt dit niet en ze zullen vragen dit te herzien, maar maak me nu toch wel grote zorgen. Ik heb voor juli al teveel aan uitkering ontvangen en hoewel ik nu 1 september start met werken, rekende ik toch voor augustus op nog een normale uitkering. Iemand hier enig idee van of dit een vergissing zou zijn of toch klopt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 aug 2017 19:46

Als verpleegkundige kan je altijd werk vinden !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

hannah.s
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 aug 2017 21:52

Ik heb mezelf 3 jaar op mijn voltijdse studies gericht om me te kunnen heroriënteren en een job te kunnen doen waarin ik mijn hart kan leggen. Ik ben afgestudeerd (zonder tweede zit) en meteen beginnen solliciteren. Ik heb de gebruikelijke fases doorlopen en een job gekozen waarin ik het meeste kan betekenen op lange termijn en die ik kan combineren met mijn gezinsleven. Ik heb dus werk ! Ik dacht dat het me vrij stond een vraag te stellen zonder hierop afgerekend te worden.

Reclame

demonen
Berichten: 247

#4 , 28 aug 2017 22:05

Als verpleegkundige kan je altijd werk vinden !!
Juist, maar wel meestal deeltijds!

Terug naar “Werkloosheid”