Plotseling alleenstaande

Honneponels
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Plotseling alleenstaande

#1 , 29 jul 2017 14:48

Hallo,
Ik heb in mei mijn ontslag om medische reden gekregen ( de arbeidsgeneesheer heeft mij ook ongeschikt verklaard voor mijn job). Juni heb ik voor de eerste keer gestempeld. Omda ik de laatste jaren deeltijds werkte veronderstel ik dat ik maar een 400 euro ga krijgen. Nu sinds gisteren heeft mijn ex zich ergens anders opgeschreven. Hij zal voor de komende maand dus ook niet mee betalen.
Ik heb 4 kinderen ( 1samen met mijn ex) die bij mij wonen en ga met die 400 euro dus zeker niet toekomen om de rekeningen en hun eten te betalen.
Kan ik naar het OCMW gaan voor een bijpassing? Ik veronderstel da ik voor de maand augustus berekend word als alleenstaande met kinderen?
Iemand die mij kan vertellen wat ik kan doen?

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pluspower
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jul 2017 20:31

Een werkloosheidsuitkering is hoger als alleenstaande als samenwonende.
Indien u om een of andere reden minder zou trekken dan het leefloon van een alleenstaande dan past het OCMW het verschil bij.

jef007
Berichten: 1679

#3 , 30 jul 2017 14:16

tel bij uw 400 euro het ontvangen kindergeld!

Reclame

Honneponels
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 jul 2017 20:27

Das een 800 euro. Samen is da 1200 euro. Daar kan ik men rekeningen mee betalen en mijn kinderen zal ik laten verhongeren?
Ik heb er ni om gevraagd om ontslag om medische reden te krijgen he. Ik heb er ook ni om gevraagd om iedere dag pijn te lijden waardoor ik mijn job ni kan doen.
Ik ben 8 jaar bij mensen gaan kuisen waardoor mijne rug nu naar de boem is. Kben 1 maand werkloos. Excuseer pardon hè.

Terug naar “Werkloosheid”