Werkloosheidsuitkering

Lonerider
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Werkloosheidsuitkering

#1 , 25 jul 2017 18:14

Beste,

Begin van de maand kreeg ik een drastisch vermindering met mijn dopgeld. Van 1050€ bruto kwam ik opeens op 778,78€ bruto. Concreet betekent dat 700€ netto. Heb inlichtingen gevaagd bij de ABVV alsook bij de RVA of dat zomaar kan en naar het schijnt is dat allemaal normaal. Mijn vrouw staat op ziekenkas maar daar houdt iemand rekening mee. Probeer nu eenmaal rond te komen met dat geld ! Kan dat zomaar dat de RVA langdurig werklozen zoals ik met een leeftijd van 56 jaar hun ,hun uitkering vermindert?

Met vriendelijke groeten,
Anestis

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15922
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jul 2017 19:50

Wat is je juridische vraag ?

daar de RVA die u moet uitbetalen zegt dat dat het normaal is, dit heeft wel in alle dagbladen gestaan ..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jef007
Berichten: 1679

#3 , 25 jul 2017 19:53

kan u niet proberen van werk te zoeken?

Reclame

basejumper
Berichten: 4596
Locatie: Diest

#4 , 25 jul 2017 21:26

Als u even op internet zoekt op "bedrag werkloosheidsuitkering' dan zal u veel info en zelfs een aantal simulatietools terugvinden.
De bedragen van de uitkeringen dalen doorgaans doorheen de tijd. Werkloosheidsuitkeringen zijn een vervanginkomen. De daling moet ertoe leiden dat mensen actief zoeken naar een job.
Uw egaa staat op ziekenkas. Betekent dat de gemeenschap beide inkomsten van het gezin betaalt...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

mava105
Berichten: 22214
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 26 jul 2017 08:34

en dat jij voor de volle 100 % op onze kap leeft :evil:

lucas123
Berichten: 483

#6 , 26 jul 2017 10:33

OVLD en NVA willen zelf de werkloosheidsuitkering voor langdurig werklozen afschaffen/beperken in de tijd.
Als zij het dus alleen voor het zeggen hadden dan zou je nu waarschijnlijk op 0 euro zitten.
Enige wat je kan doen is stemmen op partijen die de werkloosheid niet willen beperken in de tijd...dus niet voor bovenstaande partijen stemmen...

jef007
Berichten: 1679

#7 , 26 jul 2017 10:35

trek even uw ogen open en ga ééns kijken hoe het in het buitenland gesteld is met uitkeringen en vergoedingen

bisbro
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#8 , 26 jul 2017 12:16

OVLD en NVA willen zelf de werkloosheidsuitkering voor langdurig werklozen afschaffen/beperken in de tijd.
Als zij het dus alleen voor het zeggen hadden dan zou je nu waarschijnlijk op 0 euro zitten.
Enige wat je kan doen is stemmen op partijen die de werkloosheid niet willen beperken in de tijd...dus niet voor bovenstaande partijen stemmen...

Verdoken reclame voor politieke partij; als je eens wil zien hoe het de maatschappij vergaat met deze "ideale" partij aan de macht moet ge maar eens in Wallonië gaan zien, en in alle landen waar links het lang voor het zeggen heeft gehad....

lucas123
Berichten: 483

#9 , 26 jul 2017 12:43

Helemaal geen reclame. Enkel objectieve vermelding over de standpunten van een politieke partij en de gevolgen daarvan voor de TS.
Het kan dus evenzeer reclame zijn voor OVLD of NVA, aangezien er ook mensen zijn die voor beperking van werkloosheid in de tijd zijn.
Uw 'gezever' over 'ideale' partij daarentegen is hier wel misplaatst en hoort thuis op een politiek forum.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#10 , 27 jul 2017 08:17

Even nagaan of uw vrouw, gezien uw laag inkomen, geen uitkeringen met gezinslast kan krijgen (als ze dat al niet krijgt).

Terug naar “Werkloosheid”