Zwanger als interim met werkverwijdering

modi92
Topic Starter
Berichten: 19

Zwanger als interim met werkverwijdering

#1 , 11 jul 2017 13:38

Beste,

Ik heb een vraag in verband met mijn zwangerschap en werkverwijdering.

Momenteel werk ik nog steeds als interim met weekcontracten bij een bedrijf.
Vanaf 17 juli tot en met 4 augustus is mijn verlof ingepland.

Wegens mijn zwangerschap en omdat de job valt onder ‘heffen en tillen’ moet ik op 4 augustus in werkverwijdering daar. Ik ben hiervoor naar de arbeidsgeneesheer van het interimkantoor gegaan en heb hiervoor een formulier dat het interimkantoor op 3 augustus moet invullen zodat mijn werkverwijdering kan ingaan.

Mijn vraag was nu wat er gebeurd vanaf 3 augustus?

Ik heb gelezen dat je als interim geen recht hebt op preventieve werkverwijdering (en de bijhorende ziekte-uitkering) als je geen contract hebt. Want op dat formulier staat de vraag “De arbeidsovereenkomst eindigt op ………………”
Aangezien ik met weekcontracten werk, zal ik vanaf 4 augustus dus waarschijnlijk geen contract hebben.

Als ik dus geen recht heb op preventieve werkverwijdering, moet ik dan stempelen of kan ik bij mijn huisarts terecht voor een 'ziektebriefje' tot aan het eind?

En waarop wordt mijn zwangerschapsuitkering berekend? Wordt dit berekend op mijn vorige loon of wordt dit berekend op mijn werkloosheidsuitkering? En hetzelfde met mijn ziekteuitkering indien ik ziek gezet word door de huisarts, is dit op mijn vorig loon of op mijn werkloosheidsuitkering?

Mijn werkloosheidsuitkering is momenteel ongeveer €20 per dag, mijn brutoloon in dat bedrijf ongeveer €14...


Hopelijk kan iemand hier mij eindelijk meer informatie geven want zowel vakbond, ziekenfonds en interim kunnen mij geen duidelijk antwoord geven wat ik moet doen... :|

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding