Werkloosuitkering na ziekte

Note1973
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Werkloosuitkering na ziekte

#1 , 06 jul 2017 17:26

Hello,
Ben van eind februari 2017 thuis door een rugaandoening, door het geval van reintegratie via de arbeidsgeneesheer waardoor er op mijn werk geen aangepast werk is, is er besloten tot ontslag wegens medische redenen. Bij gevolg ik een aangepaste job maar kan doen, en werkgevers staan niet te springen om iemand aan te nemen met rug aandoeningen.
Op 1 juni 2017 kreeg ik dan mijn ontslag van mijn werkgever en kwam ik op werkloosuitkering, nu blijkt dat die werkloosuitkering maar 20,55€ per dag blijkt te zijn??? Op de ziekenkas had ik ong 1255€ per maand. Hoe kan het dat ik nu plots maar ong 500€ per maand zou krijgen van de werkloosheids uitkering?? Mijn gezinsituatie bestaat uit samenwonend met mijn vriendin en 2 kinderen een van 18 maand en een van 1,5 maand (ten laste van mijn vriendin). Word mijn uitkering niet berekend naar mijn laatste brutoloon? Mijn vriendin zit zelf ook thuis op ziekteuitkering tot eind oktober 2017 want ze geeft borstvoeding. De uitkering dat ik nu zou krijgen is nog minder als een bestaandsminimum, is dit normaal of zou er een vergissing zijn gebeurd op het syndicaat?
Hopelijk kan iemand mij helpen met raad
Alvast bedankt
Grtz didier

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jul 2017 18:48

Het minimum is 28,6€ per dag en max 63,68€ per dag voor samen wonend zonder gezinslast.dit was op 1/06/20016



Best eens tot je vakbond gaan zij kennen je dossier en zij betalen dit uit !

Zie hier eens http://www.aclvb.be/nl/werkloosheidsuitkeringen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Note1973
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jul 2017 21:41

Dank u denlowie voor je reactie

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”