werk weigeren

georges
Topic Starter

werk weigeren

#1 , 25 jan 2008 20:58

Ik had een vraagje i.v.m. mijn ex. Zij stempelt alles bij elkaar al ongeveer 15 jaar en heeft nog steeds 4 kinderen ten laste ( 3 ervan zijn reeds de 20 gepasseerd maar studeren nog , de 2 oudsten zijn werkstudent geworden en de oudste heeft nog enkel zijn adres bij haar maar komt er niet meer )
Mijn ex is 44 j. en heeft de laatste jaren gestudeerd op last van de RVA. Heeft al een stage gemist ( blijkbaar opzettelijk om verder te kunnen blijven stempelen )maar moet er nu nog een doen. Is het de bedoeling dat men na de studies aan het werk gezet wordt ? Of wat zijn de gevolgen indien zij het werk niet aanvaardt ? Is belangrijk voor het verder betalen van mijn alimentatie. Zolang ze kan blijven stempelen moet ik blijven doorbetalen. Ze zal de zaak blijven rekken zo lang ze kan ook al zijn de kinderen het huis uit.

met dank,

Georges,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Elfje

#2 , 09 feb 2008 01:19

Beste George.

Normaal gezien houd de rva je vrouw ( indien ze studeeerd op kosten van de rva ) goed in het oog , dat ze voldoende aanwezig is in de lessen , en dat ze slaagt in haar examen .
Indien ze niet slaagt zal ze misschien nog een herexamen mogen doen .
Maar als ze niet slaagt of als ze volgens mij niet op stage gaat , dan zal de rva haar die werkloosheid afnemen .

Indien ze haar diploma heeft behaald zal de vdab haar oproepen om werk te zoeken , en ook de rva om te kijken of ze voldoende solliciteerd .
Zoniet krijgt ze een vermindering van stempelgeld of een volledige schorsing .

Zodus na haar studies zal ze wel snel aan het werk moeten geraken daar de studies die door de rva worden betaald knelpuntberoepen zijn , ( beroepen waar veel werk voor is , maat te weinig werknemers ) .

Indien je denkt dat je vrouw profiteerd van de zaak ( studies enz. ) , zou ik eens bij de rva of vdab langs gaan en hen hiervan op de hoogte brengen .

georges
Topic Starter

#3 , 12 feb 2008 16:35

Met dank voor het duidelijke antwoord.

vriendelijke groet,
Georges,

Reclame

djanodive

#4 , 13 apr 2008 12:21

Probleem is natuurlijk, dat indien ze zou geschorst worden door de RVA, ze automatisch bij het OCMW terecht komt om te genieten van een leefloon.

En daar zal men vermoedlijk proberen die alimentatie te behouden, die jij moet betalen aan haar voor de kinderen.

Ik vermoed dat de oudste aan het werk is (of stempelend)? Dus voor dit kind zou je al niet meer moeten betalen denk ik. En wat betreft de twee werkstudenten: ik denk dat als ze over een bepaald barema komen met die inkomsten, ze misschien geen recht meer hebben op alimentatie. vraag dit eens na bij de rechtbank.

Maar het is natuurlijk niet de bedoeling denk ik, om jouw eigen kinderen de dupe te laten worden van jouw problemen met je ex, of het ik het mis?

Terug naar “Werkloosheid”