voltijds contract bepaalde duur tijdens werkloosheid

Lydie
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

voltijds contract bepaalde duur tijdens werkloosheid

#1 , 27 mei 2017 15:50

Zit nu nog in periode met opzeggingsvergoeding tot en met augustus dit jaar. Na deze opzeggingsperiode heb ik recht op werkloosheidsuitkering en zal ik me ook inschrijven als werkzoekende. Nu heb ik de opportuniteit om een voltijds contract aan te gaan van 4 maanden (vanaf december 2017 tot en met maart 2018).
vragen:

1. Ik begrijp dat tijdens de 4 maanden de uitkering volledig wegvalt (verloning > 1531€). Maar wordt de uitkering dan terug verdergezet na de einddatum van het contract bepaalde duur. Moet ik dat gewoon melden of moet ik me opnieuw inschrijven?

2. Kan ik bij de start van mijn werkzaamheden bepaalde duur het behoud van rechten aanvragen op basis van de C4 die ik heb ontvangen van mijn vorig werkgever, ongeacht of het deeltijds of voltijdse tewerkstelling betreft?

3. Aangezien ik me eind augustus 17 zal hebben ingeschreven als werkloze, begint ook mijn periode van werkloosheidsuitkering van dan te lopen. Wordt deze periode van werkloosheid dan tijdens die 4 maanden opgeschort (en dus met 4 maanden verlengd) of loopt die gewoon door?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mei 2017 15:53

Als je 4 maanden gaat werken zal je u opnieuw moeten inschrijven, wat de uitkering betreft daarna , daar kan ik niet op antwoorden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”