Mutualiteit

Badman
Topic Starter
Berichten: 39

Mutualiteit

#1 , 13 mei 2017 14:24

Hallo,
ik ben 56 jaar heb 36jaar oficcieel gewerkt +3jaar op leercontract,nu vorig jaar heb ik 4maanden thuis geweest wegens een rugprobleem,ik ben momenteel alweer een maand thuis met hezelfde probleem.Nu vorig jaar kreeg ik een brief van de mutualiteit dat ik de eerste 6maanden ,nadat zij aanvraag gedaan hadden bij mijn wergever over mijn brutoloon 65.12euro per dag betaald(6dagenweek,ik doe ook 4/5de tijdskrediet op maandag)nu hebben zij mij een dagsom van dus 60%van mijn brutoloon betaald,dus 39.08euro per dag,ik vind dit echt weinig voor iemand die 36 jaar heeft gewerkt,klopt dit wel,dus ik val van een loon van zo rond de+- 1500euro per maand naar 1114euro per maand,dat is echt iemand vernederen vind ik

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mei 2017 15:41

Krijg je niks van de RVA voor je tijdskrediet ?
men betaald de eerste zes maanden ziek zijn 60 procent van het begrensd brutoloon.

na de zes maanden 60 procent van het brutoloon, met een minimum en een maximum die variëren naargelang het tijdstip waarop men arbeidsongeschikt werd.

Je dacht toch niet dat men je zoveel gaat geven als dat je zou werken ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 13 mei 2017 16:47

heb je nog steeds hetzelde loon bij de werkgever ? zo ja dan klopt er toch iets niet, want je zou dan 80% van 65,12 moeten krijgen ( wegens 1/5 tijdskrediet )

Maar het is in derdaad 60% van het brutoloon

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”