uitkering kwijt als broer onderneming start met mijn bedrijfsbeheer

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: uitkering kwijt als broer onderneming start met mijn bedrijfsbeheer

#16 , 31 jul 2017 10:22

Google maar eens.
Om een zaak op te starten hoeft u sedert onlangs geen attest meer te hebben.
Vroeger was het zo dat u minstens vijf jaar ervaring moest hebben om geen attest te moeten voorleggen

.
Totaal fout, dit is nu nog van toepassing.

Er zal vanaf 1 september 2019 niet langer een attest bedrijfsbeheer voor nodig hebben.

Maar dit is nog wel 2 jaar!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 31 jul 2017 11:15

Idd, dit is op dit moment nog niet van kracht...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Ice
Berichten: 240

#18 , 12 sep 2017 17:10

Dus in 2019 mag zelfs een analfabeet of iemand zonder enige kennis van een van onze landstalen of van bedrijfskunde een zaak starten....vást om het aantal faillissementen in te perken?
Toch slimme koppen, die politici hé :twisted:

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#19 , 12 sep 2017 19:49

Dit is eigenlijk goed nieuws voor de boekhouders, ik wil dit wel even nuanceren, voor de boekhouders zal het moeilijk worden om een balans uit te legen aan zo mensen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

berenod
Berichten: 942

#20 , 13 sep 2017 08:29

Ik vind dit ook een gekke regel.

Ik heb zoveel zelfstandigen reeds in de problemen/faillissement zien komen, meestal degenen die geen specifiek bedrijfsbeheer hebben (afgestudeerd in een aantal secundaire middelbaar richtingen vóór september 2000), domweg door een algemeen gebrek aan fiscale kennis.

Zoals daar bijvoorbeeld de regularisatie sociale bijdragen is een paar jaar nadat je als starter enkel de voorlopige (door de meesten de minimum verplichte) kwartaalbijdragen betaald hebt!

Terug naar “Werkloosheid”