oudere werkloze

lady
Topic Starter

oudere werkloze

#1 , 20 jan 2008 14:14

als iemand stempelt, tot welke ouderdom moet hij voor de rva beschikbaar zijn op de arbeidsmarkt? Ouder dan 50 moet men dan nog al le werkaanbiedingen aanvaarden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 21 jan 2008 00:37

Vroeger weet ik dat mensen vanaf 50j. zo goed als geen werkaanbiedingen meer kregen. Je kon je wel als vrijwillig werkzoekende inschrijven, dan kreeg je regelmatig aanbiedingen; je was niet verplicht om daarop te reageren vermits je vrijwillig werkzoekende was.

Het kan zijn dat dit sindsdien verandert is.

Elfje

#3 , 09 feb 2008 01:28

Mensen van boven de 50 kunnen ook nog opgeroepen worden .

Welk werk je mag weigeren hangt af van je arbeidsongeschiktheid namelijk minimum 33 % .

http://www.fgtb.be/PDF/nl/werkloosheid/ ... ispoNL.pdf

Ik zou je aanraden als ze je toch gaan oproepen om PWA werk te gaan doen , of beter nog werken met dienstencheqeus , want met dienstencheques bouw je nog wat pensioen op.

Reclame

waterproof

#4 , 19 feb 2008 15:50

Ik dacht dat een werkloze met meer dan 20jaar dienst, vanaf zijn 50ste bepaalde zaken wel mag, die daarvoor niet mochten.

Zo mag hij/zij thuis in de tuin of aan zijn huis werken (mag niet als je -50 bent). Ook mag hij/zij ook een bijberoep aanvatten heb ik enkele maanden terug eens gelezen in krantje van ACV.

Hier moet je natuurlijk wel opletten dat je niet teveel verdient, maar een appeltje voor de dorst kan het wel zijn, denk ik.

Terug naar “Werkloosheid”