schorsing rva

O.k
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

schorsing rva

#1 , 09 mar 2017 14:47

beste

heel kort :ik heb een onrechtvaardige schorsing gekregen van rva omdat ik eigenlijk geen bewijzen had.
dus uit die redenen heb ik een schorsing gekregen van rva

nu heb nooit een uitkering gekregen of zich bezig gehouden met de vdab rva enz.
dus mijn vraag is, heb van een vriendin gehoord , als je ergens tenminste +- 21/22 dagen gewerkt hebt en dat je toch een kans heb voor een uitkering als ik met die c4 naar acv,enz naartoe gaat ?
klopt die redenering of is er toch een andere hoop dat ik men uitkering wel kan krijgen?

alvast bedankt

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 mar 2017 14:59

schorsing of uitsluiting van uitkeringen?

Als je een schorsing hebt, zal je die schorsing moeten uitzitten en pas daarna kan je terug uitkeringen hebben.
Als je een uitsluiting hebt, zal je opnieuw je dagen moeten bewijzen VANAF datum va uitsluiting.

Siegfried
Berichten: 94

#3 , 09 mar 2017 20:22

Woon je alleen? Een schorsing van de RVA wil niet zeggen dat je geen leefloon kan aanvragen voor die periode. Uiteraard wanneer de schorsing slaat op je volledige uitkering.

Reclame

O.k
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 mar 2017 13:12

beste jpv

neen het is een schorsing van rva die ik gekregen heb, dus maw er is geen andere oplossing dan w8ten?? had nog een hoop over het werken van -+ 22/23 dagen dus zoiets bestaat ,als ik me goed begrepen heb?

alvast bedankt...

O.k
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 mar 2017 13:15

beste siegfried

ja idd woon alleen nog met zeer lage inkomen. Heb momenteel geen werk, dus drm ik moeite wou doen om iets te kunnen krijgen tot de perioden dat ik werk vind.

alvast bedankt...

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 11 mar 2017 13:26

beste jpv

neen het is een schorsing van rva die ik gekregen heb, dus maw er is geen andere oplossing dan w8ten?? had nog een hoop over het werken van -+ 22/23 dagen dus zoiets bestaat ,als ik me goed begrepen heb?

alvast bedankt...
dat bestaat, maar dat heft een schorsing niet op.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 11 mar 2017 16:03

U wenden tot het plaatselijk OCMW.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

dinosauraus
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 apr 2017 20:17

Interim kantoren aanschrijven
22 dagen werken of liefst 31 dagen
En terug gaan naar de RVA en zeggen NU JIJ

Wist je trouwens dat als je lang genoeg werkt en dan zonder werk valt door gelijk welke redenen U meer krijgt dan de OCMW of RVA
Dus zoek een goedbetaalde job, werk je letterlijk en figuurlijk dood, en val dan ziek en trek dan eens, je lacht je dan misschien nog dood ook

De slimste geven 250 euro onderhands bij en zeggen hier geef mij maar een deftig loon jongen.
En dan na 10 20 JAAR ipv 10 a 20 DAGEN kan jij deftig trekken jongen, als de boel overkop gaat.

Met wat geluk nog 3 4 5 jaarLONEN ! JAARLONEN als opzeg ook wantja , je werkte er al 20 jaar en waar ga jij in 1 2 3 aan je 45e een nieuwe job vinden.

Maar om nu te rekenen in DAGEN.. kom jongen, uit de luie hoek en meewerken hé aub. dank u wel.

Terug naar “Werkloosheid”