gratis verzekering gewaarborgd inkomen

Mark70
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

gratis verzekering gewaarborgd inkomen

#1 , 01 feb 2017 10:29

Beste,

situatie.

leeftijd 47
2 kinderen (6 en 10)
alleenstaand met co ouderschap 50%
kinderbijslag naar ex partner
ex partner kinderen op haar adres
ex partner kinderen fiscaal op haar naam
2/3 kosten van kinderen voor mij.
alles via rechtbank vastgelegd
hypotheek van 185K€ op woning tot 2035
bruto maand salaris 4000€
bruto jaarsalaris plm 53000
arbeidsverleden 28 jaar werkend in NL
6 mnd in BE (2013)
hypotheek in 2014 afgelost maar nieuwe genomen met mandaat op wonings hypotheek in jan 2016 na terugkeer in dezelfde woning

werkloos vanaf maart 2017

graag zou ik een gratis verzekering gewaarborgd inkomen aanvragen maar de voorwaarden als ik die gaan krijgen zijn mij niet geheel duidelijk, kan iemand me wat info hier over geven ?


ik hoor het wel

bvd

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ellipse
Berichten: 30

#2 , 01 feb 2017 14:21

Bedoelt u niet de verzekering gewaarborgd wonen ipv inkomen? Daarvoor verdient u te veel, denk ik.
http://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-wone ... orgd-wonen

Los van uw vraag vind ik het vreemd dat u in verschillende topics al aangeeft werkloos te zullen zijn in maart 2017. Bent u dan al zeker dat u geen nieuwe job gaat vinden? Of gaat u niet op zoek naar een andere job?

Adriana
Berichten: 396

#3 , 02 feb 2017 22:42

Verzekering gewaarborgd wonen (gratis van de overheid) moet je afsluiten binnen een aantal maanden na het aangaan van je lening. Ik vrees dat je grandioos te laat bent.

Indien je toch nog een aanvraag zou kunnen indienen, dan kan je na 3 maanden werkloosheid een tussenkomst krijgen in het afbetaling van uw lening. Je moet gewoon kunnen bewijzen dat je inkomstenverlies groot genoeg is. De verzekering betaalt dan de eerste jaar maximaal 500 euro maandelijks, daarna 450 EUR en het laatste jaar 400 EUR, denk ik.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”