Nieuwe aanvraag uitkering <2 jaar

ccm
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Nieuwe aanvraag uitkering <2 jaar

#1 , 30 jan 2017 11:46

Wat voorafging :

Na jaren steeds voltijds te werken, zegde ik een voltijdse job op om in een ander bedrijf te gaan werken, contract was nog niet getekend. Plots eiste men een deeltijds contract met commissielonen. Gezien geen inkomen meer, daar tegen mijn zin op ingegaan en werd zo vrijwillig deeltijds.
Toen ik werd ontslagen in dat bedrijf, heb ik 2 maand gestempeld a deeltijdse lage uitkering (gebaseerd op voorheen deeltijds brutoloon van 900 euro), 3 maand ziekte-uitkering (na zware beenoperatie) en daarna 6 maand voltijds ibo contract in het bedrijf, waar ik daarna een vast voltijds contract kreeg. In dit bedrijf met een brutoloon van 2300 euro.
Nu werd ik ontslagen na 6 maand ibo en 19maand3weken in hetzelfde bedrijf, dus na voltijds en hoog brutoloon. Hierbovenop worden er nog 10 weken opzeggingsvergoeding uitbetaald.

Ik maak me nu grote zorgen omdat er geen 2 jaar is verstreken sedert het einde ibo contract en dus sedert laatste uitkering, en ik me afvraag op welk loon mijn uitkering zal worden berekend na de periode gedekt door de opzeggingsvergoeding.

Zal ik opnieuw terugvallen op de deeltijdse uitkering van voorheen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 jan 2017 11:48

zonder uw leeftijd te zeggen zal dit moeilijk na te gaan zijn.

ccm
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jan 2017 17:08

ik ben 42 jaar

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 30 jan 2017 19:36

dan zal u recht hebben op volledige uitkeringen als voltijdse werknemer

Terug naar “Werkloosheid”