Uitkering en verblijfadres

lca
Topic Starter
Berichten: 16

Uitkering en verblijfadres

#1 , 27 jan 2017 05:55

Graag wat meer info over volgende situatie:

Momenteel heb ik na een eerste tewerkstelling van 2,5 jaar een periode van twee weken werkloosheid achter de rug, volgende week kan ik opnieuw starten met een interimopdracht van twee weken.

Ik ben nog steeds thuis bij mijn ouders en zus gedomicilieerd, maar verblijf eigenlijk op een andere plaats samen met mijn vriend (= recreatiegebied en onmogelijk om mij hier te domiciliëren). In het weekend ga ik regelmatig naar huis en blijf daar dan slapen omdat de afstand vrij groot is.

Voor deze twee weken van werkloosheid wou ik een uitkering aanvragen, maar de vakbond weigert deze aan te vragen omdat mijn domicilieadres verschilt van mijn verblijfadres en mijn verblijfadres op mijn C4 vermeld staat.

Nu wil ik deze situatie in de toekomst vermijden daar ik in het onderwijs werk en de toekomst wat onzeker is. Ik zou dan ook op zoek willen gaan naar een woning waar we ons wel kunnen domiciliëren.

Stel nu dat we na deze interimopdracht van twee weken een nieuwe huurwoning vinden waar ik me ook domicilieer, maar dat er op mijn C4 mijn huidig domicilieadres of verblijfadres vermeld staat, is het dan mogelijk om een uitkering aan te vragen mits de nodige uitleg?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 jan 2017 09:06

Dergelijke zaken kan je voorhebben met domiciliefraude. Eigen schuld.

lca
Topic Starter
Berichten: 16

#3 , 27 jan 2017 10:21

Dit is geen antwoord op mijn vraag.

Indien ik voordeel uit deze situatie zou willen halen en fraude zou willen plegen, had ik bij de vakbond ook kunnen liegen over mijn woonsituatie.
Het is de eerste keer dat ik een periode werkloos ben geweest sinds ik afgestudeerd ben en een uitkering aanvraag. Ik gaf in vorig bericht ook zelf aan dat ik op zoek wil naar een andere huurwoning waar ik me wel kan domiciliëren om deze situatie in de toekomst te vermijden.

Bij deze nogmaals mijn vraag; Ik start nu met een interim van twee weken, waarbij ik ook mijn verblijfadres heb doorgegeven. Stel (in het slechtste geval) dat ik na deze interim van twee weken niet onmiddellijk ander werk vind, maar we vinden in die periode wel een andere huurwoning waar we ons dan ook domiciliëren. Kan ik dan eventueel een uitkering aanvragen?

Reclame

Fortuin
Berichten: 1013

#4 , 28 jan 2017 01:02

Bij deze nogmaals mijn vraag; Ik start nu met een interim van twee weken, waarbij ik ook mijn verblijfadres heb doorgegeven. Stel (in het slechtste geval) dat ik na deze interim van twee weken niet onmiddellijk ander werk vind, maar we vinden in die periode wel een andere huurwoning waar we ons dan ook domiciliëren. Kan ik dan eventueel een uitkering aanvragen?
In principe wel, aangezien er een verandering is in je leefsituatie.

Terug naar “Werkloosheid”