Interim stopzetten, gevolgen.

Denduvel
Topic Starter
Berichten: 19

Interim stopzetten, gevolgen.

#1 , 17 jan 2017 05:07

Hallo,

Volgende situatie.

1. Ontslag gekregen op 1/07/16 met verbrekingsvergoeding tot 24/04/17 (reden reorganisatie)
2. Op 1/11/16 tijdelijk contract gekregen van 6 maand maar ontslag gekregen op 13/12/16 met verbrekingsvergoeding tot 27/12/16
(reden voldoet niet aan profiel).
3. Op 12/01/17 begonnen via interim met weekcontracten (deze week tot 20/01/17 heb ik al getekend), maar is echt mijn ding niet.

Mijn vraag is kan ik dit op het einde van deze week stopzetten zonder eventuele gevolgen voor mijn eventuele uitkering,
(die ik pas kan aanvragen vanaf 24/04/17 indien ik geen werk heb).


Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Happy & Blonde
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 feb 2017 11:37

Ja, u kunt het interimkantoor op vrijdag verwittigen dat u de job niet meer wilt verderzetten met een nieuw contract die begint te lopen vanaf de volgende week. U hoeft zich hierover niet te schamen: interim-bureaus (of hun klanten) doen dit ook met werknemers.
Maar dan heeft u wel geen inkomen (of is uw verbrekingsvergoeding toereikend) tot na 24/04/17 ?
Of u moet direct een andere (interim)job hebben ?

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”