Arbeidsgeschikt bevonden door medisch adviseur van de voorzorg zonder enig onderzoek te doen na 14 j invaliditeit

Jurgenreuskens
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Arbeidsgeschikt bevonden door medisch adviseur van de voorzorg zonder enig onderzoek te doen na 14 j invaliditeit

#1 , 09 jan 2017 07:28

26/06/2013:mijn vrouw verlaat mij na 15 j, ik was invalide sinds 22/03/2004(rug/hart/obsessieve compulsieve stoornis). Ik verkoop onze woning en geld wordt vastgezet bij de notaris. Ik huur een app een dorp verderop.We zouden scheiden met onderlinge toestemming en co ouderschap gaan doen voor onze 2 kids(X nu 11j,Y nu 14 jaar) . Uiteindelijk daagt ze mij Voor de rechtbank en vraagt het onredelijke. Het is duidelijk dat het gaat om haar eigen welvaart ipv het welzijn van onze kids. Ik neem een advocate, vraag op voorhand of het voor haar kan op het einde alles te betalen omdat het geldvan ons huis vaststaat bij de notaris. Dit was geen enkel probleem maar 6 weken later zit er al een factuur in de bus,. Ik maak mij kwaad maar ze blijft bij haar standpunt. Ik schrijf naar de balie en deze reageren : uw advocate werkt in uw streek als pro deo, heeft zij u dit niet voorgesteld ? Dat is ze verplicht daar u invalide bent. Ik stuur dit doir naar mijn advocate doch ze reageert: betaal de factuur en dan verdedig ik u daarna verder pro deo. Ik ga niet akkoord daar mijn vertrouwen in haar ver zoek is. Intussen komt er een sociaal onderzoek van 6 maanden. Advies:co ouderschap, geen enkel bezwaar om dit niet toe te staan. Dit is intussen 2 jaar geleden, daar mijn advocate niks meer doet in mijn zaak en mijn ex mij alleen maar wil koeieneren is er nog geen uitspraak en zie ik mijn kids nu al bijna 3 jaar niet meer. Een jaar geleden word ik gedwongen uit mijn appartement gezet. Ik kreeg op get moment dat ik er 8 maanden woonde een terugvordering van de ziekenkas omdat ik onterecht uitkering als gezinshoofd had gehad terwijl ik reeds 6 maanden alleenstaande bleek te zijn! Was hier zelf niet van op de hoogte want de kleinste stond bij mij gedommicilieerd. Toen ik dit navroeg bleek mijn ex reeds 6 maanden voorheen de dommiciel bij haar te hebben geplaatst, ik had dus nog maar 1249 euro ipv 1580 euro/maand, daarenboven moest ik van 6 maanden het verschil terugstorten , kreeg ik nog een deurwaarder met een schumdvordering van 3700 euro uit mijn huwelijk waar ik alleen voor op heb gedraaid bijgevolg huurachterstand en gedwongen uithuiszetting nov2015.ik ben dan een jaar dakloos geweest. Heb nu en appartement dat ik huur met mijn huidige vriendin sinds 1/11/2017. 13/8 /2016 word ik opgeroepen door medisch adviseur van de voorzorg: zonder dat ik de kans krijg iets te zeggen, zonder dat ze mij onderzoekt zegt ze: ik geef je tot 1 september om werk en woonst te vinden, zonder ben je niks in Belgie. Ik sta perplex,blokkeer, sta op, ga buiten. Ik. En ten einde raad, vond de moed nimeer om verdere stappen te ondernemen. Nu huur ik een app , heb opnieuw een identiteitskaart, sinds 1/9/16 geeen inkomen, mijn spaargeld is volledig op en weet gewoon nimeer wat ik moet doen. Ik heb mij 2/11/16 ingeschreven bij de vdab en wil vandaag met dit bewijs naar mijn vakbond gaan om werkloosheidsuitkering aan te vragen. Maar wat voor de periode van 1/9/16-2/11/16? Kan ik daar ook werkloosheidsuitkeringen voor aanvragen? Ik vind dat ik onterecht van de ziekenkas ben gegooid maar heb geen beroep aangetekend binnen de 3 maanden omdat ik eronderdoor zat. Wat kan ik nu best doen? Zit Al 2 weken zonder een euro en dit is niet langer leefbaar. Ik hoop dat ik mijn situatie ietsofwat tegoei in beeld heb gebracht en hoop op enig advies want ik ben ten einde raad.
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.
Mvg
Jurgen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 jan 2017 08:15

1) het helpt om een tekst wat leesbaarder te schrijven. Alinea's en dergelijke maken alles een stuk gemakkelijker om te lezen en te antwoorden. Bovendien graag geen namen noemen van kinderen, zij moeten niet via google gelinkt kunnen worden aan deze zaak. Ik heb deze nu zélf voor u verwijderd.

2) Ik snap dat u er mogelijk wat onderdoor zat, maar het is héél belangrijk om, als er een probleem is, er niet van weg te lopen. Zoals ik uw tekst lees, heb je je op 02/11/2016 al ingeschreven bij de VDAB, maar ga je pas vandaag naar je vakbond om uitkeringen te ontvangen? Uw vakbond zal héél wat moeite moeten doen (als het al lukt) om met terugwerkende kracht van méér dan 2 maand geleden uitkeringen te ontvangen. Ook de problemen met uw advocaat mag u geen jaren laten aanslepen, dat zal u alleen maar extra geld kosten.

Mijn advies dus:
- neem contact op met je huisarts voor een eventuele verklaring dat je tussen september en nu mentaal diep zat, als hij je die periode gezien heeft. Kan je gebruiken voor een gans aantal zaken, o.a. voor de vakbond.
- ga vandaag naar je vakbond en doe een steunaanvraag in.
- ga daarna onmiddellijk naar het OCMW. Niet voor financiële hulp, maar wel voor hulp met papieren, om je leven wat op rails te krijgen. Doe wat zij zeggen. Het OCMW is niet voor losers, het is voor mensen die al dan niet financieel even de pedalen kwijt zijn. Zij leren je weer fietsen en jij beslist wanneer je de steunwieltjes (het OCMW dus) afdoet.
- neem contact met een nieuwe advocaat en vraag hem om de echtscheiding verder te regelen. Spreek op papier af dat de betaling volgt eens de woning verdeeld is (is nog niet het geval?). Vraag ook naar de pro-deo mogelijkheid.

Dit is het belangrijkste dat je nu doet.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”