Uitkering

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

Uitkering

#1 , 05 dec 2016 10:25

Hallo, ik heb een vraag/probleem.

Ik ben reeds sinds 29 oktober werkloos. Ik heb hier dan ook onmiddellijk een werkloosheidsuitkering voor aagevraagd. Helaas blijken er nogal wat problemen te zijn hiermee. Alle documenten zijn in orde, echter is mijn vakbond van mening dat mijn vorige werkgever (een interim) mij de feestdag 11/11 dient uit te betalen. Helaas, mijn interim weigert mee te werken en blijft steeds beweren dat de vakbond geen contact met hun opnam. Dit hebben ze al vaak gedaan!
Helaas blijft dus hierdoor mijn dossier ook geblokkeerd staan en krijg ik mijn uitkeringen nog niet uitbetaald. Wat dus wel inhoudt dat ik al een hele maand geen loon heb gehad en al mijn reserves er heb moeten doorjagen om mijn rkeeningen te betalen.
Ik ben pas sinds 2 maanden volledig uit de schulden, dus ik had al niet zoveel reserves.
Nu krijg ik dus te horen dat ik mijn uitkering van oktober waarschijnlijk pas begin januari zal krijgen, ALS mijn interimbureau wilt meewerken. Ondertussen blijven de rekeningen binnenkomen en ik weiger opnieuw in de schulden te gaan zitten!!
het is toch niet mogelijk dat een werkgever iemand zo kan kl*ten?! Wat moet ik nu doen?! Mijn reserves zijn zo goed als op en de rekeningen blijven komen... Huur, auto, verzekering,.... Ik kan het allemaal niet meer betalen door deze situatie....
Kan iemand me helpen en zeggen wat ik nog kan doen?!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 dec 2016 11:16

Vraag uw vakbond om die feestdag te laten vallen en zo snel mogelijk uw uitkering in orde te krijgen. Absurd dat een meningsverschil over één onnozele feestadg voor dit soort problemen kan zorgen! Zet dus druk bij uw vakbond om zo snel mogelijk uw werkloosheidsuitkering te kunnen krijgen. Bel hen elke dag op, om de stand van zaken te vragen. Neem ondertussen ook contact op met de ombudsdienst van uw vakbond, en neem zelf even contact op met de RVA om te luisteren wat u zelf kan doen om alles sneller te laten verlopen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

#3 , 06 dec 2016 11:23

Vraag uw vakbond om die feestdag te laten vallen en zo snel mogelijk uw uitkering in orde te krijgen. Absurd dat een meningsverschil over één onnozele feestadg voor dit soort problemen kan zorgen! Zet dus druk bij uw vakbond om zo snel mogelijk uw werkloosheidsuitkering te kunnen krijgen. Bel hen elke dag op, om de stand van zaken te vragen. Neem ondertussen ook contact op met de ombudsdienst van uw vakbond, en neem zelf even contact op met de RVA om te luisteren wat u zelf kan doen om alles sneller te laten verlopen.
Dit heb ik reeds gevraagd aan mijn vakbond, maar zij zeggen dat dit niet mogelijk is en dat ze dus niet verder kunnen zonder de bevestiging dat mijn interimkantoor deze dag zal uitbetalen. MAW heb ik dus gewoon pech en zal ik dus terug in de schulden gaan komen doordat mijn interimbureau weigert mee te werken.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 dec 2016 11:46

Dit is pas 5 weken dat je werkloos bent, ik weet dat als je een tijd niet meer werkloos bent het soms wel 2 maanden kan duren eer je werkloosheid vergoeding krijgt.

Maar als er nood is kan je aan het OCMW een voorschot gaan vragen, daar zijn zij er toch voor, ze helpen wel anderen waarom u niet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 06 dec 2016 12:42

De al dan niet betaling van 1 feestdag kan nooit een reden zijn om je dossier niet verder te kunnen behandelen. Men kan gerust uitbetalen en eventueel later die 11/11 nog bijpassen.

Je zegt dat alle documenten in orde zijn (ben je daar zeker van?). Vraag dan aan je vakbond om je dossier in te dienen bij de RVA, vraag eventueel een kopie van de "C9" (dit is het "bewijs" van indiening"). Als ze dit niet willen geven, is eht dossier gewoon nog onvolledig.

Noot: gelieve geen namen van bedrijven (ja, ook vakbonden) te noemen.

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

#6 , 06 dec 2016 19:53

De al dan niet betaling van 1 feestdag kan nooit een reden zijn om je dossier niet verder te kunnen behandelen. Men kan gerust uitbetalen en eventueel later die 11/11 nog bijpassen.

Je zegt dat alle documenten in orde zijn (ben je daar zeker van?). Vraag dan aan je vakbond om je dossier in te dienen bij de RVA, vraag eventueel een kopie van de "C9" (dit is het "bewijs" van indiening"). Als ze dit niet willen geven, is eht dossier gewoon nog onvolledig.

Noot: gelieve geen namen van bedrijven (ja, ook vakbonden) te noemen.
Alles is in orde, enkel blijkt nu, na bezoek aan de vakbond, dat de c4 fout is ingevuld omdat hierop niet staat aangeduid dat mijn interim 11/11 zou uitbetalen. Hierdoor is het dossier dan ook 'onvolledig' en kan men het dossier niet verder behandelen.
Ik heb nu wat druk gezet bij de vakbond en ze gaan de betaling wel doorduwen morgen, omdat ze (gelukkig) begrip hebben voor de situatie :)

Terug naar “Werkloosheid”