werkloosheid

fque27
Topic Starter
Berichten: 31

werkloosheid

#1 , 23 nov 2016 15:51

hallo

ik belde drie keer naar [vakbond] en kreeg 3 keer een ander antwoord.

Ik werkte tot 30/06/2015 in het onderwijs. Mijn brutoloon was toen 1700 euro.
Daarna kreeg ik uitkeringen voor de periode dat ik geen recht had op uitgestelde bezoldiging van het onderwijs. Op 15/9/2016 start ik terug in het onderwijs tot 6/11/2016 met een brutoloon van 2300 euro. Daarna kreeg ik uitkeringen waarvan het dagbedrag werd berekend op mijn brutoloon van 1700 euro.
Vanaf 4/1/2016 start ik opnieuw tot 30/06/2016. Aansluitend krijg ik uitgestelde bezoldiging en enkel dagen uitkering, opnieuw berekend op mijn brutoloon van 1700 euro. Op 1/9/2016 start ik terug tot 13/12/2016 met een brutoloon van 2450 euro.
Op school willen ze mij eventueel nog 9 dagen tot de kerstvakantie uren als kinderverzorging geven met een brutoloon van 1900 euro.


Antwoord [vakbond] 1: recht op uitkeringen berekend op brutoloon 1700 euro of ik nu de uren kinderverzorging bij neem of niet.
Antwoord [vakbond] 2: de uren kinderverzorging niet doen want je krijgt uitkeringen op basis van je brutoloon van de laatste 4 gewerkte weken dus 2450 euro
Antwoord 3 [vakbond]: de uren kinderverzorging proberen te kunnen doen, wnat dan heb je een heel schooljaar gewerkt en dan wordt de uitkering en de periode herzien en berekend op 2450 euro

wat is het nu?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 24 nov 2016 13:14

Antwoord 3 zal kloppen indien je effectief een gans jaar gewerkt hebt én jong genoeg bent. Dat lijkt echter niet het geval op basis van wat je zegt (gezien je werkloosheid in de zomer). Daarnaast kunnen nog enkele andere zaken meespelen.

Telefonisch kan je voor zo'n complexe vraag géén goed antwoord krijgen. hier moet echt volledig naar je dossier bekeken worden, logisch dat je dan ook 3 verschillende antwoorden krijgt afhankelijk van de nuances die gesteld worden.

(naam van je vakbond verwijdert, doet er niet toe)

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”