Nonchalante werkgever

LiesaG
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nonchalante werkgever

#1 , 18 okt 2016 15:30

Hallo

Ik had graag een ervaring gedeeld om eens te horen of er andere opties zijn dan altijd maar afwachten, Ik schets even het verhaal.

Eind juni dit jaar (2016) kreeg ik de melding van mijn werkgever dat mijn contract van onbepaalde duur werd stopgezet en kreeg ook een document waar opstond beëindiging arbeidsovereenkomst met opzegtermijn, er was geen reden van ontslag vermeld als ook over gesproken geweest.
Ik en mijn werkgever kwamen overeen dat mijn opzegtermijn van 2 weken zou uitbetaald worden.

De 2 weken waren gepasseerd en er was geen uitbetaling terug te vinden, goed bij de vakbond werd mij meegedeeld dat op mijn werk dus gebruik gemaakt werd van een sociaal secretariaat en dat ik eind juli mijn uitbetaling ook zou krijgen wat dan ook het geval was.

In de tussentijd had ik nog steeds geen C4 ontvangen en begon te denken aan de nonchalance di ik eerder al had opgemerkt, ik belde naar mijn werk om te vragen of alles in orde was maar kreeg er niemand aan de lijn ook niet na 20 keer per dag te proberen.
uiteindelijk kreeg ik een aangetekend schrijven met daarin mijn C4 die maar was getekend op 4 Augustus 2016 we waren intussen al midden augustus, daarom stond mijn reden van ontslag vermeld ( die niet klopte) : Voldoet aan profiel. ik diende dit document samen met het inschrijvingsbewijs van de VDAB bij mijn vakbond in.
Daar stelden ze zich al vragen over de ontslagreden en dienden mijn dossier in bij de RVA.

Weken gingen voorbij en ik belde midden september naar mijn vakbond daar vertelden ze mij da bij de RVA alle dossiers chronologisch afgewerkt worden en dit enkele weken kon duren, ik nam er genoegen mee en wachtte nog een week.

Na die week begonnen mijn betalingen op te lopen en besloot ik de RVA zelf te contacteren, ik belde en een onvriendelijk dame wist mij te vertellen dat mijn C4 teruggestuurd as naar mijn werkgever om de juiste reden van ontslag te geven.
Goed ik belde toen ook naar de vakbond om te vragen wanneer mijn C4 precies was teruggestuurd.

De dag na mijn telefonische gesprekken met de vakbond en RVA reed ik zelf naar mijn oudwerkgever om er zelf mijn documenten op t halen omdat ik vond dat het spelletje al lang genoeg geduurd had, ik vroeg of ze mijn C4 al ontvangen hadden en kreeg er te horen van niet wat na een wek wel heel raar is. Ze beloofden van mij te contacteren als mijn papieren juist waren ingevuld omdat ik ze zelf wou gaan halen om niet nog meer tijd te verspillen.

We zijn nu midden Oktober en mijn dossier is nog steeds niet in orde, mijn oudwerkgever laat niks van zich horen en in totaal heb ik recht op een werkloosheidsuitkering van 3 maanden maar heb nog steeds niks gekregen.

Kan ik hiervoor een soort van schadevergoeding eisen of kan hier niks tegen gedaan worden ik heb die centjes nodig om mijn facturen te kunnen betalen en ook om mijn deeltijdse job te kunnen verifiëren.


iemand die mij kan helpen ik ben het namelijk heel erg beu dat ik niet krijg waar ik recht op heb

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 okt 2016 11:49

Je bent aangesloten bij een vakbond. Wat mij betreft is het hun taak om u hierin bij te staan. Ga nogmaals naar uw vakbond, en eis dat ze doen waar jij lidgeld voor betaalt: je helpen met dit soort administratieve rompslomp!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”