Stempelkaarten gerantsoeneerd ?

haelewyn
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

Stempelkaarten gerantsoeneerd ?

#1 , 07 sep 2016 20:12

De plaatselijke vakbond geeft nog 2 kaarten per keer mee.
Zijn ze ze aan het rantsoeneren of is er een andere regel die iemand hier kent ivm waarom ze er zo zuinig op zijn ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 sep 2016 21:41

omdat er gewoon teveel mensen zijn die maandelijks (maand na maand) verschillende kaarten (TIENTALLEN) meenemen. Als je ziet dat je nog geen 30% van de dopkaarten die je ter beschikking legt, ook terugkrijgt, dan is het logisch om dergelijke maatregelen te nemen.

Ik vermoed dat het een populair formaat is om vliegertjes van te maken zeker? Als je écht veel kaarten nodig hebt, zal je enkele keren per maand moeten binnengaan. Maar dan moet je al moeite doen en zal je het mss niet zomaar meenemen...

Adriana
Berichten: 396

#3 , 07 sep 2016 23:04

Waarom niet online je stempelkaart invullen?

Reclame

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 sep 2016 23:17

Om bvb te vermijden dat steuntrekkers die voor lange tijd in het buitenland verblijven een aantal kaarten vooraf invullen, ondertekenen en door een derde persoon laten binnenbrengen.

Adriana
Berichten: 396

#5 , 07 sep 2016 23:25

ze kunnen even goed vanuit buitenland online stempelen....

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 sep 2016 10:05

Ik ken niks van dopkaarten, maar kan men daar niet mee foefelen?

Ik zeg maar je tekent aan dat je werkt en je heeft geen controle gehad, dus neem je een nieuwe kaart enz ??

Kan dit ??? of hoe werkt zo iets?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefke007
Berichten: 1812

#7 , 08 sep 2016 11:32

Ik ken niks van dopkaarten, maar kan men daar niet mee foefelen?

Ik zeg maar je tekent aan dat je werkt en je heeft geen controle gehad, dus neem je een nieuwe kaart enz ??

Kan dit ??? of hoe werkt zo iets?
zou kunnen , in dat geval kan je een 22 tal dopkaarten per maand gebruiken MAXIMAAL . Het hoge verbruik van de dopkaarten kan er misschien iets mee te maken hebben ?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 08 sep 2016 11:36

Ik ken niks van dopkaarten, maar kan men daar niet mee foefelen?

Ik zeg maar je tekent aan dat je werkt en je heeft geen controle gehad, dus neem je een nieuwe kaart enz ??

Kan dit ??? of hoe werkt zo iets?
los van de controle op het moment zelf (in theorie zelfs gewoon op straat, willekeurig), is er natuurlijk nog de diverse andere controles, vooral via de kruispuntdatabank, waar elke aangegeven tewerkstelling als werknemer quasi onmiddellijk zichtbaar is. ALLE dopkaarten worden daarmee gecontroleerd. Daarnaast zijn er ook nog diverse andere controles (gezinstoestand, zwartwerk, ...).

Dopkaarten van bouwvakkers worden, wegens risico op zwartwerk, echter wél systematisch geregistreerd en zijn daardoor NIET zomaar te wisselen voor een blanco kaart.

Vergelijk dit met de aangifte van prestaties (via facturen) van zelfstandigen, daar wordt hemel en hel bewogen om het principe van een witte kassa tegen te werken, terwijl dit eigenlijk gewoon de "zelfstandigenversie" is van een kruispuntdatabank...

Terug naar “Werkloosheid”