Zelfstandig Student RVA:C93 - Niet geslaagd>Overmacht?

Vercingetorix
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Zelfstandig Student RVA:C93 - Niet geslaagd>Overmacht?

#1 , 28 aug 2016 17:34

Mijn statuut: Laaggeschoold werkzoekende
Mijn daginvulling: Voltijds student Toegepaste Informatica 1e fase
Andere: Het volgen van deze opleiding wordt mogelijk gemaakt door de vrijstelling C93


Waar wringt het?

In september 2015, huidig academiejaar startte ik met deze opleiding.
Begin november werd mijn gepensioneerde vader ernstig ziek (een samenloop van escalerende cardiovasculaire, respiratoire en gastrointestinale complicaties en meer)
Hieronder is mijn studieperformantie komen te lijden.

Directeur van het bevoegde RVA kantoor gecontacteerd via mail, de situatie wat omschreven; telefonisch antwoord gekregen dat dit geen overmacht is aangezien ik zelf niet ziek ben.

De herexamens zijn heden volop op gang; maar ik ben zeker; ik kom niet aan de vereiste 27-studiepunten die ik in de volgende opleidingsfase kan inzetten, de voornaamste voorwaarde om de opleiding verder te zetten.


Nu wou ik hier toch even navraag doen wat de leden hier over te zeggen hebben; zou het bijvoorbeeld een goede zaak zijn een psychotherapeut te contacteren? Kan deze een invloed hebben op de beslissing van de RVA? Stel dat ik aan zegmaar een chronische depressie blijk te lijden.

Wanneer is overmacht overmacht? Voor mijn ongeoefende beoordelingsvermogen leek het bij mij wel om overmacht te gaan, maar RVA zegt nee.

Groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 aug 2016 17:43

Een psychotherapeut kan daar niks aan veranderen!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Rica
Berichten: 303

#3 , 28 aug 2016 18:09

Ik ken totaal niets van de regels m.b. t. uw vraag. Het enige dat ik wil opmerken is dat een psychotherapeut geen medische bevoegdheid heeft.
Indien u wérkelijk aan een depressie lijdt of een andere medische aandoening waardoor u niet zou kunnen studeren of examens afleggen zal u naar een arts moeten gaan, die dat met een medisch attest zal kunnen attesteren. Maar geen idee of dat medisch attest dan zal/zou volstaan om uw situatie 'te redden'. Bovendien heeft u de RVA al gecontacteerd en zou men misschien kunnen vermoeden dat het allemaal wel erg toevallig is...?

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”