#1 , 18 jul 2016 22:40
Hey,
Ik ben vanaf eind februari ambtelijk geschrapt op heel korte tijd.
Omwille van een heel raar relatie einde, zat ik zonder geld, zonder meubels, zonder woonst.
Ik stond er alleen voor, had niemand.
Ocmw, gemeente, niemand wou me helpen omdat ik men vast werk nog had ( allegeluk had ik nog vast werk zeide ze allemaal) toch stond ik er door het feit dat ik vast werk had helemaal alleen voor.
Ik werkte, sliep in men auto ergens aan de kant, en terug gaan werken.
Bij bezoek van nieuwe woningen kreeg ik eveneens deksel op de neus.
Er waren zelfs mensen die me weigerde omdat ik een man alleen was, en een risico op onderhoud van de woning, terwijl ik (ondanks men probleem van geen onderdak) me goed verzorg en het een must vind van persoonlijke hygiene.
Hier omtrend ben ik met de ombudsman bezig, dit is pure discriminatie.
Dus nu heb ik een woning gevonden heb men loon goed opgespaard, borg kunnen bijéén verzamelen, meubeltjes, inboedel en dergelijke kunnen kopen en ben er sinds vrijdag ingetrokken. Wat een ommezwaai.
Ik ben bezig met alle zaken op orde te stellen, me overal terug inschrijven.
Nu ik werk in de bouwsector, en komt mijn vakbond (X) af met het feit dat ik ambtelijk geschrapt was, en geen recht heb op mijn achterstallige weerverletsdagen van de voorbije maanden, tot ik kan aantonen dak ik een adres had in belgie. Wat niet gaat omdat ik in men auto sliep/leefde.
Ik heb voor dat geld gewerkt, ik heb lidgeld betaald. Dit geld behoort toch tot mij?
Ik herhaal, ik heb nu een woning, en heb dat geld echt nodig om mezelf terug er boven op te krijgen. Ik wil NOOIT MEER in zo een dal vallen. Ik heb altijd alles goed georganiseerd gehad en hard gewerkt voor alles.
Is hier iemand die me raad zou kunnen geven? Dat ik dat geld toch kan krijgen waar ik recht op heb?
Mvg,
Boels M