Betalingen vakbond na ambtelijke schrapping

Boelsm
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Betalingen vakbond na ambtelijke schrapping

#1 , 18 jul 2016 22:40

Hey,

Ik ben vanaf eind februari ambtelijk geschrapt op heel korte tijd.
Omwille van een heel raar relatie einde, zat ik zonder geld, zonder meubels, zonder woonst.
Ik stond er alleen voor, had niemand.
Ocmw, gemeente, niemand wou me helpen omdat ik men vast werk nog had ( allegeluk had ik nog vast werk zeide ze allemaal) toch stond ik er door het feit dat ik vast werk had helemaal alleen voor.
Ik werkte, sliep in men auto ergens aan de kant, en terug gaan werken.
Bij bezoek van nieuwe woningen kreeg ik eveneens deksel op de neus.
Er waren zelfs mensen die me weigerde omdat ik een man alleen was, en een risico op onderhoud van de woning, terwijl ik (ondanks men probleem van geen onderdak) me goed verzorg en het een must vind van persoonlijke hygiene.
Hier omtrend ben ik met de ombudsman bezig, dit is pure discriminatie.
Dus nu heb ik een woning gevonden heb men loon goed opgespaard, borg kunnen bijéén verzamelen, meubeltjes, inboedel en dergelijke kunnen kopen en ben er sinds vrijdag ingetrokken. Wat een ommezwaai.
Ik ben bezig met alle zaken op orde te stellen, me overal terug inschrijven.
Nu ik werk in de bouwsector, en komt mijn vakbond (X) af met het feit dat ik ambtelijk geschrapt was, en geen recht heb op mijn achterstallige weerverletsdagen van de voorbije maanden, tot ik kan aantonen dak ik een adres had in belgie. Wat niet gaat omdat ik in men auto sliep/leefde.
Ik heb voor dat geld gewerkt, ik heb lidgeld betaald. Dit geld behoort toch tot mij?
Ik herhaal, ik heb nu een woning, en heb dat geld echt nodig om mezelf terug er boven op te krijgen. Ik wil NOOIT MEER in zo een dal vallen. Ik heb altijd alles goed georganiseerd gehad en hard gewerkt voor alles.
Is hier iemand die me raad zou kunnen geven? Dat ik dat geld toch kan krijgen waar ik recht op heb?

Mvg,
Boels M

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus

#2 , 18 jul 2016 23:25

Ambtelijk geschrapt op korte termijn? Definieer korte termijn
Is er een vonnis inzake uitzetting van een vrederechter?
OCMW had u steeds een referentieadres kunnen geven is wettelijk voorzien.

JPV

#3 , 19 jul 2016 07:37

Een vakbond kan enkel werkloosheidsuitkeringen uitbetalen als u aan de voorwaarden voldoet die in de wet bepaald zijn. Een daarvan is dat u in België moet verblijven. Als u geen adres in België had, verbleef u officieel niet in België. Dus kan u geen werkloosheidsuitkeringen krijgen.

Of u dan al dan niet lidgeld betaalde aan de vakbond maakt daarvoor op zich niks uit, het is aan de eerste voorwaarde dat je niet voldoet.

Reclame

de reden

#4 , 21 jul 2016 18:33

Een daarvan is dat u in België moet verblijven. Als u geen adres in België had, verbleef u officieel niet in België. Dus kan u geen werkloosheidsuitkeringen krijgen.
was toch in het nieuws ni lang geleden, dat men van uit het buitenland een uitkering kan aanvragen en rva dit niet mag controleren wet op de privacy
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie

#5 , 21 jul 2016 18:39

was toch in het nieuws ni lang geleden, dat men van uit het buitenland een uitkering kan aanvragen en rva dit niet mag controleren wet op de privacy
Naar welk adres word die betalingen dan gestuurd ???
Hoe kan men dan die werkloze dan controleren ??

Inderdaat het zal wel gedaan worden, want ken een koppel allebeide beroeps doppers en die verblijven bijna een heel jaar in Tenerife, die komen wel regelmatig tot Belgie voor het één of ander te regelen, hebben wel een woonst dus adres in Belgie !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden

#6 , 21 jul 2016 20:23

Naar welk adres word die betalingen dan gestuurd ???
Hoe kan men dan die werkloze dan controleren ??

Inderdaat het zal wel gedaan worden, want ken een koppel allebeide beroeps doppers en die verblijven bijna een heel jaar in Tenerife, die komen wel regelmatig tot Belgie voor het één of ander te regelen, hebben wel een woonst dus adres in Belgie !
http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacature ... lijk.dhtml
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie

#7 , 21 jul 2016 20:25

Dit is straf !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV

#8 , 22 jul 2016 14:41

Een daarvan is dat u in België moet verblijven. Als u geen adres in België had, verbleef u officieel niet in België. Dus kan u geen werkloosheidsuitkeringen krijgen.
Je kan geen uitkeringsaanvraag doen vanuit het buitenland. Het artikel uit hln heeft het enkel over de controle op ip adressen bij het indienen van een maandelijks electronische dopkaart. Controle die gewoon iets extra's zou zijn. Want een 'fysieke' dopkaart kan je ook vanuit het buitenland of door iemand anders laten opsturen.

Boelsm
Topic Starter

#9 , 24 jul 2016 08:50

Maar ik vraag geen uitkering van werkloze aan. Ik werk. Het gaat over weerverletsdagen die de vakbond moet betalen, en de vorige maanden is er met het slechte weer veel weerverlet geweedt. Ik sta voor de rest elke morgend om 7u smorgens klaar aan ons magazijn in berlaar.
Ik heb idd steun gaan vragen aan het ocmw, alsook bij de gemeente om een referentie adres, beide stuurde mij terug weg omdat ik te veel zou verdienen en mezelf zou kunnen onderhouden.

Boelsm
Topic Starter

#10 , 24 jul 2016 08:53

Ambtelijk geschrapt op korte termijn? Definieer korte termijn
Is er een vonnis inzake uitzetting van een vrederechter?
OCMW had u steeds een referentieadres kunnen geven is wettelijk voorzien.
2 maanden. Ik ben nergens uit gezet ook niet, gebouw werd afgebroken, dit gelijk met hele zware relatie problemen en breuk tot gevolge.

sloeberken

#11 , 24 jul 2016 09:29

2 maanden. Ik ben nergens uit gezet ook niet, gebouw werd afgebroken, dit gelijk met hele zware relatie problemen en breuk tot gevolge.
Hoe is dit in zijn werk gegaan, had je een huurcontract en heeft men u een voldoende opzeg gegeven.
Als je kan bewijzen wat er allemaal gebeurd is, en nu terug allemaal genormaliseerd is, moeten ze u dat uitbetalen.
Je heb in die tussentijd gewerkt, bijdrage, belasting en etc betaald.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105

#12 , 24 jul 2016 09:48

[]

2 maanden. Ik ben nergens uit gezet ook niet, gebouw werd afgebroken,
Een gebouw afbreken is geen reden om de huurovereenkomst te verbreken en u op straat te zetten. Bouwheer zal een vonnis van de rechtbank nodig hebben om u uit te zetten.

JPV

#13 , 24 jul 2016 13:00

Maar ik vraag geen uitkering van werkloze aan. Ik werk. Het gaat over weerverletsdagen die de vakbond moet betalen
weerverlet is de courant term voor tijdelijke werkloosheid wegens slecht weer in de bouw. Je vraagt dus wel degelijk werkloosheidsuitkeringen aan.

Ook de aanvullende vergoeding bij slecht weer (die tegelijk uitbetaald wordt, zo'n 6 a 10 euro/dag) veronderstelt dat je werkloosheidsuitkeringen krijgt.

De weerverletkaart (2% van het brutoloon gedurende het jaar ervoor verdiend, uitbetaald in april) zélf is echter niet afhankelijk van enig recht op werkloosheidsuitkeringen.

JPV

#14 , 24 jul 2016 13:02

Als je kan bewijzen wat er allemaal gebeurd is, en nu terug allemaal genormaliseerd is, moeten ze u dat uitbetalen.
Hulpkas of vakbond moet niet uitbetalen, het kan gewoon niet als je effectief geen vaste verblijfplaats had.

sloeberken

#15 , 24 jul 2016 14:20

Hulpkas of vakbond moet niet uitbetalen, het kan gewoon niet als je effectief geen vaste verblijfplaats had.
Ik ben er niet mee eens JPV in dit geval, zolang je nergens ingeschreven bent kan er geen uitbetaling gebeuren.
Er zijn bijdrage betaald, afhoudingen op zijn loon, dan zouden deze terug betaald moeten worden, wel plichten en geen rechten kan niet.
Ook de gemeente en vooral OCMW zijn in de fout gegaan, zelf meegemaakt met een vriend, ze hebben zelfs zijn nieuwe ID kaart moeten betalen.
Van het ogenblik je terug over een geldig ID (rijksregister) beschikt moeten deze uitbetaald worden.

Een ambtshalve geschrapte of afgeschreven persoon kan alle rechten laten gelden. Het is een leugen te beweren dat een ambtshalve geschrapte persoon burgerlijk dood zou zijn of dat zijn burgerrechten worden ontnomen zoals sommige sjoemelaars beweren. De betrokkene wordt wel geseind maar niet actief opgespoord.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Werkloosheid”