Ontslaan van werknemer

Has722
Topic Starter
Berichten: 49
Juridisch actief: Nee

Ontslaan van werknemer

#1 , 01 mar 2016 16:26

Hallo iedereen,

Ik heb paar maanden geleden 1 van mijn werknemers ontslaan en het was een onderling akkoord. Ik ben ook aangesloten bij Partena maar daar zijn ze niet zeer behulpzaam. Enige wat ik weet is dat de Dimona-uit is gegeven op 28ste. Moet ik nou zelf een C4 invullen of is het aan mijn sociaal secretariaat omdat te doen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 01 mar 2016 16:46

Jij bent in de eerste plaats werkgever. Jij ontslaat personeel, niet Partena. Jij moet dus een C4 naar uw ontslagen personeel sturen of overhandigen.
Wat niet wegneemt dat Partena voor U de documenten kan opmaken zodat U die enkel moet ondertekenen en opsturen.
Hangt af welke diensten Partena U juist levert.

Has722
Topic Starter
Berichten: 49
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 mar 2016 16:55

Jij bent in de eerste plaats werkgever. Jij ontslaat personeel, niet Partena. Jij moet dus een C4 naar uw ontslagen personeel sturen of overhandigen.
Wat niet wegneemt dat Partena voor U de documenten kan opmaken zodat U die enkel moet ondertekenen en opsturen.
Hangt af welke diensten Partena U juist levert.
Maar probleem is eigenlijk dat ik geen flauw idee heb over hoe je een C4 moet invullen.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 mar 2016 19:41


Maar probleem is eigenlijk dat ik geen flauw idee heb over hoe je een C4 moet invullen


.
En u bent werkgever ?

Een C4 kan je downloaden via googel, en als je het goed leest zal je zien wat je u moet invullen, wel raar dat u sociaalsecretariaat dit niet doet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 07 mar 2016 08:10

Dit is idd een van de basistaken van een sociaal secretariaat, ALS u daar natuurlijk voor betaalt.

Terug naar “Werkloosheid”