Terugvordering RVA

querty
Topic Starter

Terugvordering RVA

#1 , 27 nov 2015 13:17

Hallo,

De RVA wil het geld dat ik voor mijn dochter ontvang terugvorderen omdat ze beweren dat zij niet bij mij woont. Deze zaak is nu bij de arbeidsrechtbank. Ik kreeg echter een brief om 20,000 euro terug te betalen. Ik zou echter kans hebben op werk binnenkort. Kunnen ze dit van mijn loon houden voor er een uitspraak is geweest? Zijn er zaken dat ik kan doen bij het ACV (die mij vertegenwoordigen) om dit tegen te houden?

Mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fortuin

#2 , 27 nov 2015 14:21

Woont de dochter bij u?

roharro

#3 , 27 nov 2015 15:58

Als ze beweren dat uw dochter niet bij u woont dan moeten ze dat toch kunnen aantonen?
U moet toch kunnen aantonen dat ze bij u woont?
Geef hen bewijs van domicilie en gezinssamenstelling.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 nov 2015 19:51

Het zit al bij de arbeidsrechtbank. Dus zal het dossier al een hele weg hebben afgelegd en heeft TS de kans gehad haar argumenten naar voor te brengen. Gezien er al een brief is waarin er 20.000 € wordt terug gevorderd, denk ik dat er al een vonnis is.. Ze vraag hier alleen maar of ze het van haar loon kunnen afhouden, niet hoe ze eronderuit kan komen. Mogelijks weer een geval van domicilie fraude.

JPV

#5 , 28 nov 2015 20:26

als er een vonnis is of een beslissing van de RVA waarop geen beroep tegen is getekend, kunnen ze idd loonbeslag doen.

Jokertje

#6 , 25 feb 2016 14:42

Spreekt men hier dikwijls van domicilie fraude,heb er ooit zelf een melding van gedaan,omdat ik als schuldeiser geld moet,werd er doodleuk gezegd mr zijn vriendin mag zoveel bij hem zijn als ze wil!!
Ze hebben elk apart adres,maar wonen dus wel samen,zij houd haar weduwe geld,hij volledige stempel?
Zelf woon ik in sociale woning,moesten ze dit melden aan de maatschappij ik hang direct!!

Terug naar “Werkloosheid”