werkloos & terug naar ouders

iivyp
Topic Starter

werkloos & terug naar ouders

#1 , 13 aug 2015 16:36

Beste,
heeft iemand hier een antwoord voor mij..
nu ik woon al een paar jaar alleen en had vast werk, ben pas ontslaan en zit nu in mijn opzeg van 2 maanden..
nu na mijn opzeg heb ik recht op een uitkering 'hoge dop' de eerste 3 maanden daarna zakt dat, nu omdat ik bang ben dat ik het niet meer financieel ga redden wil ik terug thuis gaan wonen bij mijn moeder en stiefvader thuis situatie is: moeder werkloos geen uitkering niks ontvangt zij, stief vader ontvangt uitkering nu was mijn vraag wat gaat er veranderen voor mijn stiefvader aan zijn uitkering. gaat dat verminderen als ik terug thuis ga wonen.. wat gaat er voor mij veranderen? heeft iemannd hier meer informatie over voor mij ?
hoe kan ik zorgen dat hij zijn dop behoud.. en ik mijn dop ofwel als ik werk en meer zou verdienen geen gezinshoofd ga worden

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007

#2 , 13 aug 2015 17:20

http://juridischforum.be/forum/viewtopi ... 31&t=65685

Die vraag heb je al gesteld, en toen heb je niet op een bijkomende vraag geantwoord.

In je vorige vraag was je stiefvader niet werkloos maar blijkbaar ziek. Dat is niet allemaal hetzelfde

j.demoor

#3 , 15 aug 2015 11:23

“ Art.110 § 1. Onder werknemer met gezinslast wordt verstaan de werknemer die:1° samenwoont met een echtgeno(o)t(e), die noch over beroepsinkomens, noch over vervangingsinkomens beschikt; in dat geval wordt geen rekening gehouden met het al dan niet bestaan van inkomens in hoofde van andere personen met wie de werknemer samenwoont;...”(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering).

‘moeder werkloos geen uitkering niks ontvangt zij‘

‘terug thuis gaan wonen bij mijn moeder en stiefvader ‘,waaruit ik afleid dat beiden getrouwd zijn.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”