Werkloos & terug thuis wonen

iivyp
Topic Starter

Werkloos & terug thuis wonen

#1 , 03 aug 2015 15:19

Beste,
heeft iemand hier een antwoord voor mij..
nu ik woon al een paar jaar alleen en had vast werk, ben pas ontslaan en zit nu in mijn opzeg van 2 maanden..
nu na mijn opzeg heb ik recht op een uitkering 'hoge dop' de eerste 3 maanden daarna zakt dat, nu omdat ik bang ben dat ik het niet meer financieel ga redden wil ik terug thuis gaan wonen bij mijn moeder en stiefvader thuis situatie is: moeder werkloos geen uitkering niks ontvangt zij, stief vader ontvangt uitkering + invaliditeit voor een deel.. nu was mijn vraag wat gaat er veranderen voor mijn stiefvader aan zijn uitkering invaliditeit.. gaat dat verminderen als ik terug thuis ga wonen.. wat gaat er voor mij veranderen? heeft iemannd hier meer informatie over voor mij ?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 aug 2015 22:04

jij zou samenwonende worden. In het begin maakt dit geen verschil, na verloop van tijd wel.

Je stiefvader, krijgt hij een uitkering van de mutualiteit, een tegemoetkoming van de FOD sociale zekerheid (de "zwarte lievevrouwestraat") of beide?

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”