attest recht op werkloosheiduitkering een fout abvv

xgloortjex
Topic Starter

attest recht op werkloosheiduitkering een fout abvv

#1 , 12 mei 2015 15:03

in 2013 heb ik door rva een schorsing gekregen van onbepaalde duur na een paar tewerkstellingen zou ik nog steets 4maand tekort hebben voor recht op uitkering. ik heb mijn ontslag gekregen eind februari 2015 met de rede ik niet binnen de firma paste en kreeg een goede c4 opgestuurd. ik werkte hierbij deeltijds vanaf juli 2014 tot december 2014 via intrim en werde dan een contract van onbepaalde duur opgemaakt die met 2 weken opzeg afgesloten 9maart 2015
na berekening heb ik 4 maand tekort om recht op uitkering tekrijgen maar op mijn dossier heb ik een document afgeprint
een attest recht werkloosheid inkomen opgemaakt 22 maart 2015
recht vanaf 21/11/14 op een dagbedrag 6 dagen 50.36 euro
heb dit afgedrukt en aan het abvv getoond maar ik kreeg de uitleg dat dit een fout is en het papier niet telde
kan ik deze fout niet in mijn voordeel gebruiken om toch uitkering tekunnen ontvangen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 13 mei 2015 10:36

Nee. De vakbond MAG geen uitkeringen uitbetalen. hadden ze dit toch gedaan in het verleden, dan was het hun fout (en moest je het niet terugbetalen). Nu hebben ze het niet gedaan en je kan ook geen schade eisen omdat je wist dat je geschorst was.

xgloortjex
Topic Starter

#3 , 15 mei 2015 10:40

Ik ben nu meer dan 2 maand al aan het solliciteren zonder veel resultaat. ik heb nog steeds geen uitnodiging gekregen van vdab of rva om met te helpen in die zoektocht.

toen ik mijn ontslag had gekregen heb ik mij op de vdab site ingeschreven voor een opleiding georganizeerd door vdab van max 12 maand in knelpuntberoep
ik heb ondertussen al 2x op gesprek moeten gaan voor de opleiding te starten en zou deze onmiddelijk kunnen starte zonder wachttijd.
ik ben dit gaan vragen aan RVA en zou dit mogen doen maar zal geen vergoeding krijgen zoals andere cursisten het behoud van werkloosheidsuitkeringen onvangen.
ik heb bewijzen dat ik voor meerdere beroepen solliciteer, ik heb ook ocmw gevraagd voor artikel 60 maar had ik ook geen recht op.

ik kan zeker dus aantonen dat ik wil werken. ik zou heel graag de opleiding schilder-decorateur volgen die normaal in mijn woonplaats gemeente doorging maar nu word stopgezet
ik ben bereid elke dag met de bus naar een andere centrum tegaan die 25km verder is en ik 2u elke dag onderweg ben.

is er echt geen mogelijkheid om de rest van mijn tekorte dagen kwijt teschelden mits dat ik geen werk vind en toch een opleidng start van vdab.
in de opleiding word er toch ook gewerkt?

Reclame

JPV

#4 , 15 mei 2015 10:47

De RVA zal u niet helpen in de zoektocht naar werk, dat is hun opdracht niet.

Indien u een schorsing van onbepaalde duur hebt gekregen in het verleden wil dat zeggen dat u herhaaldelijk jobs geweigerd hebt of duidelijk niet actief op zoek was naar werk in het verleden. Nu argumenteren dat u voor "meerdere beroepen solliciteert" is te laat. U zal trouwens moeten bewijzen dat u voor ALLE soorten jobs solliciteert, dus bvb ook fabrieksarbeider, kuisvrouw, nachtwerk, .... U moet ook bereid zijn om 60km ver naar werk te zoeken.

Een opleiding is een opleiding, geen effectief werk. U leert iets aan en presteert daarvoor een aantal uren, maar dit telt niet als werk.

Art. 60 is een recht als u aan de voorwaarden qua inkomen en gezinssituatie voldoet

Terug naar “Werkloosheid”