nee, ik heb niet aan zwart werk gedaan.
Net daarom, ik word ten onrechte aangeklaagd en ik vind dit ontzettend vervelend.
Ik krijg een klacht binnen en ik weet niet wie de aangever ervan is, of kom het nooit te weten. Hoe kan ik me dan verdedigen?
U moet u verdedigen tegenover de RVA. Niet tegenover de aangever. U weet dus hoe u zich moet verdedigen.
De RVA dient, mocht ze u willen schorsen, eerst bewijzen hebben van het zwartwerk. puur het feit dat iemand meldt dat u in het zwart werkt, is niet voldoende. Onthou echter dat de RVA vaak niet over glad ijs gaat bij zo'n bezoeken. Vaak hebben ze al meermaals voor uw deur (of die van de vermoedelijke plaats van tewerkstelling) gestaan, hebben ze gekeken waar u 's ochtends naartoe ging, wanneer u 's avonds terugkwam.
Zo heb ik ooit een leuk dossier gehad van iemand die elke donderdag tussen 9 & 12 bij iemand thuis kwam. Bij controle door de RVA beweerde ze dat ze een zuiver-sexuele relatie had met die persoon (nota bene de man van haar beste vriendin). Toen de RVA echter afkwam met foto's waarop gezien werd dat ze een emmer in haar hand had en vaststellingen dat die man daar soms, maar zeker niet altijd aanwezig was, had ze 2 problemen: één met haar vriendin, één met de RVA.
Wat zouden overigens die documenten kunnen zijn?