bewijzen arbeidsdagen binnen referteperiode

cpsnls
Topic Starter

bewijzen arbeidsdagen binnen referteperiode

#1 , 09 dec 2014 18:41

Beste mensen,

ik heb aantal maanden een inschakelingsuitkering genoten, ik heb tussendoor wel wat gewerkt interim en tijdelijke contracten,maar viel telkens weer op een inschakelingsuitkering, ik vroeg dan hoeveel arbeidsdagen had en toen had ik er 226 ofzo en je moet er 312 hebben bij de vakbond.

dan ben ik 8 maanden naar een opleiding van de vdab geweest voor mijn rijbewijs c en ce. ondertussen heb ik mijn inschakelingsuitkering altijd kunnen behouden en gekregen

nu blijkbaar in de wet staat dat bij een overgang van een inschakelingsuitkering naar de gewone uitkering dagen vergoed met een inschakelingsuitkering en vergoede ziektedagen ziekenfonds en die opleidingsdagen van de vdab niet meetellen.

dus ben ik bijna al die opgebouwde arbeidsdagen kwijt door die opleiding te volgen..

nu echter is er geen probleem want ik heb ondertussen vast contract. maar ik wou toch even weten hoe dat zit met die te bewijzen arbeidsdagen. ik ben ook alleen gaan wonen sindskort. ik heb wel vast werk maar toch je weet nooit wat er gebeurd uiteraard.

ik weet dat je 1 jaar voltijds aan 1stuk door werk de rva 312 dagen telt op een jaar, en anders de dagen x 6 / 5 moet doen.

nu stel ik mij wel de vraag als ik nu ziek wordt binnen dat vast contract hopelijk niet tellen die dagen dan ook mee als arbeidsdagen die door ziekenfonds vergoedt worden? want ik heb in het verleden een inschakelingsuitkering genoten .. heeft dat met een overgang te maken? zoals in de wet staat? of wordt met overgang bedoeld als je echt een inschakelingsuitkering krijgt dan aan die dagen komt voor over te schakelen naar een gewone want dan tellen die ziektedagen en andere niet mee dat weet ik.

dus kort gevraagd tellen die ziektedagen nu wel mee in een contract? terwijl ik nu geen uitkeringen meer ontvang?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding