alleenstaande of niet wie kan mij helpen

cpsnls
Topic Starter

alleenstaande of niet wie kan mij helpen

#1 , 08 okt 2014 18:00

Beste mensen,

ik zit namelijk met een speciaal probleem.
ik heb samen met mijn vriendin een huurcontract van een appartementje afgesloten dat loopt vanaf 1 oktober.
ik ben er gaan wonen alleen voorlopig, zij zal pas over een 2 tal maanden intrekken.

nu ik werk via ibo, ik behoudt mijn uitkering, ik heb mij ingeschreven bij de gemeente,wijkagent is al geweest en mijn paspoort is al aangepast,
dus momenteel ben ik alleenstaande,

mijn vriendin staat nog bij haar ouders en slaapt ook nog bij haar ouders, omdat zij in bijberoep is en thuis een praktijk heeft moet ze nog een goeie 2 tal maanden daar blijven voor de klanten die tot op haar agenda gepland staan elke avond.

vermits ons appartement 30 min rijden is van haar huis bij haar ouders is bij mij slapen nog geen oplossing
maar we hebben het huurcontract wel samen ondertekend.. momenteel ben ik wel alleenstaande dus,

nu ik werk via ibo of ik nu samenwonend zou zijn of alleenstaande, de vdab past toch bij tot dat normaal loon.

nu als de rva controle zou doen dan zouden ze in het rijksregister zien dat ik alleen sta ingeschreven op dat adres.
maar ons huurcontract staat wel op beide namen..

dus das een beetje een lastige situatie,

zou ik beter mijn vriendin ook op ons nieuw adres laten inschrijven al.. of mag dat dan pas over 2 maand,

uiteindelijk als mijn uitkering zou zakken geef ik dat door aan de vdab en passen ze dat bij tot dat zelfde loon.
nu ik wil wel geen problemen met de rva.

wat zouden jullie doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 okt 2014 20:22

U woont er nu alleen ... dat is toch duidelijk dan bent u alleenstaande.
U mag met 5 een huurcontract tekenen zolang u daar alleen woont bent u alleenstaande.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”