Hallo iedereen, wij zitten met een probleem en vroegen ons af of iemand ons kan helpen:
In 2013 volgde mijn vrouw een cursus van de VDAB en was ze dus uitkeringsgerechtigd.
In september heeft ze 5 dagen vakantie op haar kaart ingevuld. De vakbond heeft echter een volledige uitkering uitbetaald.
We zijn toen terug naar de vakbond gegaan, om te melden dat dit niet juist was, maar de enige reactie die men daar gaf was: "tja, dan zal u deze vakantie niet hebben ingevuld ...."
Na de cursus is mijn vrouw beginnen werken en is ze bij de vakbond een attest van haar vakantiedagen gaan halen. De vijf dagen stonden hier niet op vermeld, dus moesten nog opgenomen worden ....
In juni 2014 kregen wij plots een brief van de vakbond dat er een fout was gebeurd in de uitbetaling van september 2013: volgens de RVA werden 5 dagen vakantie toch uitbetaald (stonden dus blijkbaar wel op de kaart ingevuld ....). Wij moeten blijkbaar 262€ terugbetalen aan de vakbond voor deze 5 dagen.
Maar in 2013 heeft ze deze dagen bij haar nieuwe werkgever OOK nog opgenomen, omdat deze dus niet werden doorgegeven door de vakbond.
Op de vakbond geeft men toe dat ze een fout hebben gemaakt, dat de 5 dagen achteraf zijn ingebracht in hun systeem, maar dat WIJ wel de 262€ moeten betalen...
Is er een manier om dit aan te vechten ?? Want als wij dit betalen, is dit een fout van de vakbond die ons, de leden dus 262€ kost
bedankt alvast
Johan