Na de re-integratie proces heeft de werkgever aan de arbeidsgeneesheer laten weten dat er geen aangepast werk is voor mij. De arbeidsgeneesheer heeft dan op de formulier voor de gezondheidsbeoordeling: definitief ongeschikt is ingevuld.
De werkgever heeft daarna deze document ingevuld en mij laten tekenen (zie hieronder). Mijn vraag is is dit ok of heb ik verkeerd aan gedaan van te tekenen?
Gaat dit OK zijn voor de RVA?
Welke documenten moet ik nog krijgen van de werkgever om mee te nemen naar de vakbond ?
OVEREENKOMST TOT VASTSTELLING VAN DE BEEINDIGING VAN DE ARBEIDSOVEREENKOMST WEGENS MEDISCHE
OVERMACHT
TUSSEN: ....(naam werkgever) met maatschappelijke zetel te.... (adres), met ondernemingsnummer...., vertegenwoordigd door, .....(naam + hoedanigheid)
Hierna genoemd 'de werkgever';
EN:
De heer/mevrouw ......(naam), wonende te,.... (adres)
Hierna genoemd 'de werknemer';
Werkgever en werknemer hierna gezamenlijk genoemd 'de partijen';
Wordt uiteengezet als volgt:
De werknemer is op .....in dienst getreden bij de werkgever in kader van een arbeidsovereenkomst voor bedienden van onbepaalde duur.
De behandelende arts van de werknemer, dokter..........., heeft op ...... geattesteerd dat de werknemer definitief ongeschikt is. Ook ...., de externe bedrijfsarts, bevestigde op ...... dat de werknemer definitief ongeschikt is voor de overeengekomen functie.
De werknemer heeft de werkgever verzocht om te worden gereïntegreerd binnen de onderneming.
De werkgever is daarop nagegaan of er ander werk beschikbaar was voor de werknemer, doch het resultaat van dit onderzoek was negatief.
Het is bijgevolg definitief onmogelijk om de werknemer nog langer tewerk te stellen in haar huidige functie.
De partijen zijn thans samengekomen om de uit deze definitieve arbeidsongeschiktheid voortvloeiende
beëindiging van de arbeidsovereenkomst definitief en onherroepelijk te regelen.
Dienvolgens wordt overeengekomen hetgeen volgt:
Artikel 1:
De partijen stellen gezamenlijk vast dat hun arbeidsrelatie op .... een einde neemt op grond van overmacht wegens definitieve arbeidsongeschiktheid.
De werknemer verklaart en bevestigt ingelicht te zijn over alle mogelijkheden inzake reïntegratie, overleg en beroep die hem door het KB van 28 mei 2003 betreffende het gezondheidstoezicht op de werknemers werden geboden, doch verklaart geen gebruik te willen maken van deze mogelijkheden aangezien de medische overmacht niet door haar betwist wordt.
Artikel 2:
De werkgever zal de door de wet opgelegde sociale en fiscale documenten die verband houden met het einde van de arbeidsovereenkomst afleveren.
Artikel 3:
Mits naleving van de bovenstaande afspraken, verklaren beide partijen wederzijds afstand te doen van alle aanspraken die reeds zouden zijn ontstaan of die alsnog zouden kunnen ontstaan ingevolge of naar aanleiding van de arbeidsovereenkomst die tussen hen bestaan heeft en /of de beëindiging ervan.
De partijen verklaren eveneens wederzijds afstand te doen van het recht om zich te beroepen op elke welkdanige dwaling ook betreffende de feiten dan wel betreffende het bestaan en de omvang van wederzijdse rechten.
Artikel 4:
Deze overeenkomst komt in de plaats van alle eerdere overeenkomsten en/ of eerdere rechtshandelingen (eenzijdig of wederkerig) die tussen partijen hebben plaatsgevonden.
Aldus opgemaakt te ....................., op ....................., in twee originelen waarvan elk der partijen erkent er één te hebben ontvangen.
(handtekening voorafgegaan door de handgeschreven melding 'gelezen en goedgekeurd')