Feedback RVA

Sylo
Topic Starter

Feedback RVA

#1 , 11 mar 2014 17:23

Weet er iemand hoe lang het gemiddeld duurt eer je feedback krijgt na te zijn verhoord geweest door de RVA (Antwerpen)?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 12 mar 2014 15:51

reken op ongeveer 2 weken als "normaal" maximum. RVA moet wettelijk binnen de 40 dagen na ontvangst van het dossier (= volledig dossier opgezonden door je vakbond of hulpkas) beslissen. Doen ze dat niet, dan kunnen ze een eventuele sanctie enkel in de toekomst uitspreken en krijg je je uitkering toegekend voor het verleden (pas vanaf de datum van de aanvraag natuurlijk).

maw:

bvb je wordt werkloos op 1/3/2014.

21/3/2014: dossier opgestuurd, nadat je C4 en dergelijke afgegeven hebt aan je vakbond/hulpkas
15/4/2014: verhoor bij RVA
31/4/2014: periode van 40 dagen gedaan: indien nog niet beslist, heb je recht op uitkeringen vanaf 01/03/2014. indien wel al beslist, gaat een eventuele schorsing in vanaf 1/3/2014, maar kan die eventueel al afgelopen zijn nog voor het verhoor.

Sylo
Topic Starter

#3 , 12 mar 2014 20:28

Ok, bedankt voor de duidelijke uitleg JPV!

Reclame

Sylo
Topic Starter

#4 , 14 mar 2014 19:25

Nog een klein vraagje, JPV : Stel dat ik uitkeringsgerechtigde ben en ik krijg een deeltijdse job aangeboden van een werkgever. Wat gebeurt er dan precies met mijn uitkering? Kan ik die dan nog behouden voor de dagen dat ik niet heb gewerkt of wordt de uitkering dan volledig stopgezet?
Alvast bedankt!

JPV

#5 , 16 mar 2014 14:38

dan kan je nog een uitkering krijgen afhankelijk van je werkloosheidsduur en je loon

Terug naar “Werkloosheid”