Werkloos maar geen recht op uitkering

Kempenaar
Topic Starter

Werkloos maar geen recht op uitkering

#1 , 10 mar 2014 13:44

Beste leden,

Ik ben sinds een aantal maanden terug in Belgie na een lange reis, heb hier en daar wat interimwerk gedaan maar kan geen echte job vinden...zelfs geen langere opdrachten. Ik zit nu dus thuis zonder ook maar iets van inkomen, mijn vrouw werkt wel fulltime, mijn vraag is gewoon wat voor opties heb ik nog meer behalve werk blijven zoeken want er is gewoon erg weinig op dit moment.

Mvg Kempenaar

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 12 mar 2014 08:09

Ik ga ervan uit dat u minstens 25 jaar bent.

“Art.12.Iedere persoon vanaf 25 jaar heeft recht op maatschappelijke integratie wanneer hij voldoet aan de in de artikelen 3 en 4 gestelde voorwaarden. Art. 13. § 1. Het recht op maatschappelijke integratie kan worden gerealiseerd door ofwel de toekenning van een leefloon, ofwel een tewerkstelling door middel van een arbeidsovereenkomst bedoeld in de artikelen 8 en 9.”(26 MEI 2002. - Wet betreffende het recht op maatschappelijke integratie).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”